Τα σκουλήκια δείχνουν τον κίνδυνο της έλλειψης βιταμίνης Β12

Πώς η ανεπάρκεια της βιταμίνης Β12 επηρεάζει τον κίνδυνο λοιμώξεων; Οι επιστήμονες και τα εντερικά παράσιτα δίνουν την απάντηση.

Δευτέρα, 24 Ιουνίου 2019

Η διατροφή είναι καθοριστικός παράγοντας της οργανικής βιολογίας. Οι αλληλεπιδράσεις μεταξύ του ξενιστή, της διατροφής και του μικροβιώματός του είναι κρίσιμες για τον προσδιορισμό της υγείας ενός οργανισμού. Η βιταμίνη Β12 ή κοβαλαμίνη είναι ένα απαραίτητο μικροθρεπτικό συστατικό που απαιτείται για τη σύνθεση του DNA και την ωρίμανση των ερυθρών αιμοσφαιρίων, μεταξύ άλλων σημαντικών μεταβολικών λειτουργιών. Η ανεπάρκειά της οδηγεί σε ένα φάσμα ασθενειών. Σε μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο PLOS Genetics, οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Rice στις ΗΠΑ θέλησαν να μελετήσουν τη σχέση ανάμεσα στη διατροφή, τη βιταμίνη Β12 και τον αυξημένο κίνδυνο λοιμώξεων μέσα από πειράματα σε ζώα.

Διαβάστε και αυτό:
Αλλαγές στο μικροβίωμα μέσω της διατροφής μπορούν να βοηθήσουν στην ανακούφιση των συμπτωμάτων των αυτοάνοσων ασθενειών

Περίπου το 40% των ενηλίκων στις Ηνωμένες Πολιτείες πάσχουν από έλλειψη βιταμίνης Β12. Ανάλογο είναι το πρόβλημα και σε πολλές άλλες χώρες του κόσμου. Ο υποσιτισμός είναι γνωστό ότι επηρεάζει τον ανθρώπινο οργανισμό αναφορικά με λοιμώξεις και διατροφικές ανωμαλίες που είναι δύσκολο να εντοπιστούν. Οι ερευνητές εξήγησαν πρόσφατα την επίδραση της ύπαρξης μιας δίαιτας με ανεπάρκεια βιταμίνης Β12 και του πώς αυτή βλάπτει τις ασκαρίδες, τα γνωστά παρασιτικά εντερικά σκουλήκια.