Σχετικα Αφιερωματα

Σέλινο: συνοδοιπόρος στη μάχη κατά της ζυγαριάς

Το σέλινο είναι ένα λαχανικό με μία ιδιαίτερη δροσιστική γεύση που προσφέρει πολλά στην υγεία του οργανισμού και μπορεί να καταναλωθεί ωμό, να προστεθεί στις σαλάτες και τα smoothies ή μαγειρεμένο σε διάφορες σούπες και πουρέδες λαχανικών. Το Σέλινο είναι ένα τρόφιμο χαμηλό σε θερμίδες (μόλις 16 θερμίδες) και χωρίς χοληστερόλη, άρα είναι η ιδανική τροφή για ένταξη σε δίαιτες που αφορούν τον έλεγχο του βάρους.

Τετάρτη, 15 Μαΐου 2019

Επίσης, το σέλινο θεωρείται αντιφλεγμονώδες και για το λόγο αυτό, έχει την ιδιότητα να ανακουφίζει από τους πόνους. Εάν πάσχετε από πόνους στις αρθρώσεις, λοιμώξεις των πνευμόνων, άσθμα, ή ακμή, καλό θα ήταν να τρώτε περισσότερο σέλινο που θα μπορούσε να σας βοηθήσει να έχετε την πολυπόθητη ανακούφιση.

Βοηθά στην καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος και ανακουφίζει από το άγχος. Το σέλινο περιέχει κυρίως μαγνήσιο και το αιθέριο έλαιο σε αυτό, καταπραΰνει το νευρικό σύστημα. Αν καταναλώσετε ένα σνακ με βάση το σέλινο το βράδυ, πριν πέσετε για ύπνο, θα μπορέσετε να κοιμηθείτε καλύτερα.

Ρυθμίζει την αλκαλική ισορροπία του σώματος, προστατεύοντας σας έτσι από τα προβλήματα που προκαλούνται από μια διατροφή υπερβολικά όξινη.

Βοηθά την διαδικασία της πέψης. Το σέλινο έχει διουρητικές και καθαριστικές ιδιότητες και επομένως βοηθά τον οργανισμό κατά τη διάρκεια της πέψης. Λόγω των παραπάνω ιδιοτήτων του, τα άτομα με διάρροια θα πρέπει να αποφεύγουν την κατανάλωση του.

Ενισχύει τα μάτια σας. Ένα μεγάλο κοτσάνι σέλινο προσφέρει το 5 τοις εκατό των ημερήσιων αναγκών σας σε βιταμίνη Α, μια ομάδα θρεπτικών συστατικών που προστατεύει τα μάτια και εμποδίζει την ηλικιακή εκφύλιση της όρασης.

Προλαμβάνει τον καρκίνο: Το σέλινο περιέχει φθαλίδια, φλαβονοειδή, και πολυαθελίνες. Αυτά τα συστατικά καταπολεμούν τον καρκίνο και αποτοξινώνουν τον οργανισμό από τις καρκινογόνες ουσίες. Το σέλινο επίσης περιέχει κουμαρίνες που ενισχύουν τη δραστηριότητα ορισμένων λευκών αιμοσφαιρίων, η οποία μπορεί να αποτρέψει αποτελεσματικά τον καρκίνο.

Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα: Το σέλινο είναι πλούσιο σε βιταμίνη C, η οποία ενισχύει σημαντικά την αντοχή του ανοσοποιητικού συστήματος. Λόγω της υψηλής περιεκτικότητας σε βιταμίνη C ,αν τρώτε τακτικά σέλινο μπορείτε να μειώσετε τον κίνδυνο του κοινού κρυολογήματος, καθώς και να προστατευτείτε από μια ποικιλία άλλων ασθενειών.

Μειώνει τα συμπτώματα του άσθματος: Η Βιταμίνη C εμποδίζει την ανάπτυξη των ελεύθερων ριζών και έχει επίσης αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες που μειώνουν τη σοβαρότητα των φλεγμονωδών παθήσεων όπως το άσθμα.

Βοηθάει στην απώλεια βάρους: Τα οφέλη της υγείας του οργανισμού από τι σέλινο περιλαμβάνουν και τη διαχείριση του βάρους. Η τακτική κατανάλωση χυμού από σέλινο πριν από τα γεύματα μπορεί να σας βοηθήσει να μειώσετε το βάρος σας. Αυτό συμβαίνει επειδή το σέλινο έχει πολύ χαμηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες, αλλά ταυτόχρονα έχει πλούσια γεύση, λόγω της περιεκτικότητας του σε ίνες. Ως εκ τούτου, μπορεί να σας βοηθήσει να μειώσετε την τάση να τρώτε περισσότερο και να διατηρήσετε το βάρος προς τα κάτω χωρίς να πεινάτε όλη την ώρα.

Κων/νος Γιαταγάνας.

Όροι: 
  • ΦΛΑΒΟΝΟΕΙΔΗ
Γλωσσαρι
Κατηγοριες: