Το πίτουρο ρυζιού θα μπορούσε να είναι η επόμενη υπερτροφή

Η νεότερη προσθήκη στο μακρύ κατάλογο των superfoods φαίνεται να είναι το πίτουρο ρυζιού, το οποίο βρέθηκε ότι περιέχει μεγάλες ποσότητες λιπαρών, πρωτεΐνες, μέταλλα και μικροθρεπτικά συστατικά όπως η βιταμίνη Β.  Mήπως λοιπόν πετάμε το θρεπτικότερο μέρος του ρυζιού;

Πέμπτη, 29 Ιουνίου 2017

Το πίτουρο είναι η εξωτερική επικάλυψη του κόκκου ρυζιού και συχνά αφαιρείται κατά τη διάρκεια της επεξεργασίας και χρησιμοποιείται ως ζωοτροφή, αλλά μια νέα Αμερικανική μελέτη αναφέρει ότι είναι τόσο πολύ θρεπτικό που θα μπορούσε να είναι η επόμενη υπερτροφή.  Ερευνητές στο Πανεπιστήμιο του Κολοράντο διαπίστωσαν ότι το πίτουρο ρυζιού είναι ιδιαίτερα υψηλό σε βιταμίνες Β όπως η θειαμίνη, η νιασίνη και η Β6, οι οποίες διαδραματίζουν ζωτικό ρόλο στην παραγωγή ενέργειας, στην καρδιαγγειακή υγεία και στην αποφυγή της κατάθλιψης.  Τα ευρήματά τους δημοσιεύθηκαν στην επιθεώρηση Rice  "Μία μερίδα πίτουρου ρυζιού (28 γραμμάρια) καλύπτει πάνω από τις μισές από τις καθημερινές ανάγκες των ανθρώπων σε σημαντικές βιταμίνες όπως η θειαμίνη, η νιασίνη και η βιταμίνη Β6", δήλωσε η επικεφαλής καθηγήτρια της μελέτης, Elizabeth Ryan. "Παραδοσιακά, το πίτουρο ρυζιού αντιμετωπίζεται ως μια φθηνή πηγή ίνας και θεωρείται χρήσιμη μόνο ως πηγή λιπιδίων, για παράδειγμα ως μαγειρικό λάδι. Δεν έχει χρησιμοποιηθεί πολύ για την ανθρώπινη υγεία και τη διατροφή επειδή θεωρείται ζωοτροφή, αλλά λόγω της υψηλής διατροφικής του αξίας θα πρέπει να του δοθεί μεγαλύτερη προσοχή για τη δημόσια υγεία", πρόσθεσε.

Χρησιμοποιώντας μια μέθοδο που ονομάζεται τροφο-μεταβολισμική ή  «foodomics», οι ερευνητές ταυτοποίησαν και μέτρησαν την ποικιλία των διαφορετικών μορίων που υπάρχουν σε τρεις τύπους ρυζιού των ΗΠΑ και βρήκαν 65 μεταβολίτες που είναι γνωστό ότι έχουν πιθανά φαρμακευτικά και υγειονομικά οφέλη. Επιπλέον, μια άλλη ξεχωριστή έρευνα έδειξε επίσης ότι οι ενώσεις που βρίσκονται στο πίτουρο ρυζιού έχουν αντιφλεγμονώδη, αντιμικροβιακή και αντι-υπερτασική δράση.  «Το ρύζι είναι βασική τροφή για περισσότερους από τους μισούς λαούς του κόσμου και καλλιεργείται σε περισσότερες από 100 χώρες. Ως συστατικό των τροφίμων μπορεί να παράγει πάνω από 400 μεμονωμένες ενώσεις όταν καταναλώνεται και είναι πιθανό ότι πολλές από αυτές λειτουργούν συνεργατικά για να προσφέρουν οφέλη για την υγεία », δήλωσε η Ryan.  Το πίτουρο ρυζιού βρέθηκε επίσης ότι έχει περιεκτικότητα 12%-15% σε πρωτεΐνες, γεγονός  που αξίζει να σημειωθεί καθώς θα μπορούσε να βοηθήσει στην αντιμετώπιση των διατροφικών ελλείψεων που αποτελούν μείζον πρόβλημα παγκόσμιας υγείας, όπως ανέφεραν οι ερευνητές.

Πώς μπορείτε λοιπόν να το ενσωματώσετε στη διατροφή σας; Ενώ ορισμένες μικρές εταιρείες πωλούν ήδη πίτουρο ρυζιού ως εναλλακτική λύση στο κανονικό πίτουρο σιταριού ή βρώμης, οι ερευνητές προτείνουν ότι θα μπορούσε να προστεθεί στα δημητριακά ή στα smoothies αλλά και ψημένο σε ψωμί ή κέικ. 

Όροι: 
Κατηγοριες: