Σχετικα Αφιερωματα

Τυρί: Ένα αδικημένο τρόφιμο

Το τυρί έχει ενοχοποιηθεί για πάρα πολλές ασθένειες κυρίως καρδιοαγγειακές και υπέρταση, εξαιτίας της υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά και αλάτι. Πολλά χρόνια τώρα οι γιατροί μας συστήνουν αποχή από τα τυριά και να τα αντικαταστήσουμε με άλλα γαλακτοκομικά προϊόντα τα οποία περιέχουν, λιγότερο αλάτι και λιπαρά, όπως το γιαούρτι και το γάλα. Πρόσφατες μελέτες όμως έδειξαν, ότι τα τυριά δεν είναι τόσο ένοχα όσο λένε αλλά αντιθέτως έχουν ευεργετικές  ιδιότητες για τον οργανισμό μας.

Τρίτη, 31 Ιανουαρίου 2017

Τα τυριά είναι πλούσια σε πρωτεΐνες, ασβέστιο και την δυσεύρετη βιταμίνη Β12. Η ποσότητα σε πρωτεΐνη που περιέχει είναι τόση όση και το λίπος, το οποίο χρησιμοποιεί το σώμα μας, για να φτιάξει και να συντηρήσει υγιή τα κύτταρά μας.  Περιέχει επίσης σε αφθονία ασβέστιο περίπου το 20% της ημερήσιας ποσότητας, που πρέπει να καταναλώνει ένα άτομο, ενώ είναι ένα από τα λίγα τρόφιμα που περιέχουν φυσική βιταμίνη D , και βιταμίνη Β12 , οι οποίες βοηθούν στην παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων και ενισχύουν το νευρολογικό σύστημα.

Οι επιστήμονες όχι μόνο επιτρέπουν μικρή κατανάλωση τυριών σε καρδιοπαθείς αλλά αντιθέτως 180 gr τυριού καθημερινά συνδέθηκε με περίπου 3% μειωμένο κίνδυνο για εγκεφαλικά επεισόδια και καρδιοαγγειακά νοσήματα, εξαιτίας της ιδιότητάς του να κρατά χαμηλά επίπεδα κακής χοληστερίνης LDL. Ενώ μυστήριο αποτελεί το γεγονός, ότι παρά την αυξημένη περιεκτικότητα σε αλάτι δεν αυξάνει τον κίνδυνο υψηλής αρτηριακής πίεσης.

Τα τυριά είναι γεμάτα από καλά βακτήρια τα οποία είναι ευεργετικά για τη μικροχλωρίδα του εντέρου, ενώ ταυτόχρονα βοηθούν τον μεταβολισμό έχοντας σαν αποτέλεσμα να αυξάνουν τις καύσεις των λιπαρών σε διπλάσιο χρόνο απ ΄ ότι άλλο λιποδιαλυτό τρόφιμο. Σ ΄ αυτό  συμβάλλει ένα ιδιαίτερο λιπαρό οξύ το παλμιτελαϊκό οξύ το οποίο εξουδετερώνει τη ζημία που προκαλείται από τα κορεσμένα λιπαρά οξέα. Επιπλέον αυξάνει τα επίπεδα ινσουλίνη εξουδετερώνοντας τη ζάχαρη από το αίμα προλαμβάνοντας τον διαβήτη τύπου 2.

Το τυρί είναι ένα τρόφιμο ιδιαίτερα ωφέλιμο τελικά για τον οργανισμό, δεν πρέπει να λείπει από καμία διατροφή, ενώ ωφελιμότερο τελικά είναι εκείνο με πλήρη λιπαρά καθώς ενεργοποιεί καλύτερα την άμυνα του οργανισμού και τον μεταβολισμό.

Όροι: 
Κατηγοριες: