Σχετικα Αφιερωματα

Γευστικοί τρόποι να φάτε το καλαμπόκι και τι να αποφύγετε

Είναι μια από τις αγαπημένες λιχουδιές μικρών και μεγάλων. Είναι νόστιμο και γλυκό, μας χορταίνει, ωστόσο, θα πρέπει να ακολουθούμε κάποιες συγκεκριμένες οδηγίες προκειμένου να απολαμβάνουμε τα οφέλη του και τη γεύση του.

Πέμπτη, 27 Ιουλίου 2017

Οι καρποί του καλαμποκιού είναι αυτοί που κατέχουν την πλειονότητα των θρεπτικών συστατικών του καλαμποκιού και είναι τα πιο συχνά καταναλωμένα μέρη του λαχανικού. Ας δούμε, όμως, τι ρόλο παίζει το χρώμα τους, αφού υπάρχουν διάφορες ποικοιλίες.

Οι πυρήνες μπορούν να έρθουν σε πολλά χρώματα, ανάλογα με το πού καλλιεργείται το καλαμπόκι και ποιο είδος ή ποικιλία συμβαίνει να είναι. Οι ανθοκυανίνες είναι ένα είδος πολύπλοκων φλαβονοειδών που παράγει μπλε, μοβ ή κόκκινο χρώμα. Έχουν αντιφλεγμονώδη δράση και συμβάλλουν στην αναγέννηση του συνδετικού ιστού. Επίσης, αυτά τα ισχυρά αντιοξειδωτικά προστατεύουν από νοσήματα, αυξάνουν τη ροή του αίματος και μειώνουν τη χοληστερόλη.

Μια άλλη γενετική παραλλαγή, που ονομάζεται γλυκό καλαμπόκι, έχει περισσότερη ζάχαρη και λιγότερο άμυλο στο θρεπτικό υλικό.

Το… δικό μας

Το καλαμπόκι που παράγεται στην Ελλάδα είναι κυρίως κίτρινο και θεωρείτε μια πολύ καλή ποικιλία. Είναι πάντα καλό να καταναλώνεται φρέσκο ​​καλαμπόκι, ωστόσο μπορεί να χρησιμοποιηθεί και κατεψυγμένο καλαμπόκι. Ενώ αγοράζετε φρέσκο ​​καλαμπόκι βεβαιωθείτε ότι τα φλοιοί δεν στεγνώνουν.

Όσο πιο φρέσκο, τόσο καλύτερη είναι η γεύση του. Για την αποθήκευση φρέσκων αραβοσίτου μπορείτε να διατηρήσετε το φλοιό και να φυλάξετε σε αεροστεγή δοχεία στο ψυγείο.

Γρήγορες ιδέες

Καλαμπόκι στον ατμό ή βραστό:

Καθαρίστε τα φρέσκα καλαμπόκια και βράστε τα σε ένα δοχείο γεμάτο με νερό ή σε ατμομάγειρα. Προσθέστε βούτυρο και λίγο αλάτι μετά το μαγείρεμα για επιπλέον γεύση.

Σούπες και σαλάτες:

Προσθέστε μαγειρεμένους κόκκους καλαμποκιού σε σαλάτες και σούπες για επιπλέον γεύση. Ανακατέψτε το ψιλοκομμένο κρεμμύδι, την ντομάτα, το μαρούλι, τους μαγειρεμένους πυρήνες καλαμποκιού σε ένα μπολ. Φτιαξτε μια βινεγκρέτ με αλάτι, πιπέρι, χυμό λάιμ και ελαιόλαδο και απολαύστε.

Ψητό:

Βάλτε το καλαμπόκι πάνω στην ψησταριά και απλά ψήστε το. Προσέξτε μην το αφήσετε να “στεγνώσει”. Το… μυστικό είναι ότι θέλει δυνατή φωτιά για να “θωρακιστεί’ απ’ έξω και να βράσει από μέσα χωρίς να στεγνώσει.

Τι να αποφύγετε

Επίσης, το καλαμπόκι μετατρέπεται συχνά σε σιρόπι αραβοσίτου υψηλής φρουκτόζης, το οποίο εξάγεται από καλαμπόκι για να χρησιμοποιηθεί ως φτηνό γλυκαντικό. Είναι χειρότερο από την επιτραπέζια ζάχαρη και αποτελεί αιτία παχυσαρκίας, καθώς και αρνητικό αντίκτυπο στα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας. Βρίσκεται σε πολλά τεχνητά γλυκασμένα τρόφιμα και σιρόπια, γι 'αυτό αποφύγετε αυτά τα προϊόντα εάν θέλετε να πάρετε μόνο τα θετικά οφέλη από το καλαμπόκι.

Το καλαμπόκι είναι μια πλούσια πηγή πολλών απαραίτητων θρεπτικών ουσιών και φυτικών ινών. Ένα γεύμα πλούσιο σε καλαμπόκι μπορεί να προχωρήσει πολύ στην προστασία από πολλές ασθένειες και ασθένειες. Πρέπει, όμως, να το καταναλώνετε σοφά.

Γιώργος Παπαδημητρόπουλος

Όροι: 
  • ΦΛΑΒΟΝΟΕΙΔΗ
Γλωσσαρι
Κατηγοριες: