Αδυνατίστε τρώγοντας υδατάνθρακες

Διάφορες μελέτες τα τελευταία χρόνια έχουν ενοχοποιήσει τους υδατάνθρακες για την συμβολή τους στην αύξηση του βάρους. Παρ’ όλα αυτά είναι απαραίτητοι στην διατροφή μας καθώς αποτελούν βασική πηγή ενέργειας για τον οργανισμό μας.

Πέμπτη, 18 Οκτωβρίου 2018

Η παντελής αποχή από την κατανάλωση υδατανθράκων δεν συνιστάται στα πλαίσια μιας ισορροπημένης διατροφής. Πώς όμως θα μπορούσαμε να καταναλώνουμε υδατάνθρακες για να παίρνουμε ενέργεια χωρίς να αυξάνουμε το σωματικό μας βάρος; Τελευταία ερευνητικά δεδομένα έρχονται να δώσουν απάντηση καθώς καταδεικνύουν ότι υπάρχει ένα είδος υδατανθράκων που όχι μόνο δεν συμβάλλει στην αύξηση του βάρους, αλλά βοηθά και στην καλύτερη διαχείρισή του. 

Ο λόγος για το ανθεκτικό άμυλο, το οποίο, όπως φανερώνει και το όνομά του, αντιστέκεται στην διαδικασία της πέψης.

Όταν καταναλώνουμε επεξεργασμένους υδατάνθρακες, όπως αυτοί που βρίσκονται στο λευκό ψωμί, στα λευκά ζυμαρικά και στα γλυκά, ο οργανισμός μας τους διασπά και τους απορροφά πολύ γρήγορα, με αποτέλεσμα να παρατηρείται απότομη αυξομείωση στα επίπεδα του σακχάρου. Εάν η βασικότερη πηγή υδατανθράκων στη διατροφή μας είναι τα λευκά, επεξεργασμένα προϊόντα και εάν η ποσότητα που καταναλώνουμε είναι μεγάλη, τότε οι περισσότερες από τις θερμίδες που παρέχουν θα αποθηκευτούν στο σώμα με τη μορφή λίπους.

Σε αντίθεση με τους επεξεργασμένους υδατάνθρακες, το ανθεκτικό άμυλο προσπερνά το λεπτό έντερο (όπου διασπώνται οι περισσότερες τροφές) και κατευθύνεται απευθείας στο παχύ έντερο ώστε να μεταβολιστεί. Εκεί, ζυμώνεται και μετατρέπεται στα λεγόμενα λιπαρά οξέα βραχείας αλύσου, τα οποία αξιοποιούνται για την παραγωγή ενέργειας. Το ανθεκτικό άμυλο λειτουργεί επίσης ως πρεβιοτικό, τρέφοντας τα καλά βακτήρια του εντέρου. Η αργή διάσπασή του από τον οργανισμό, η μετατροπή του σε χρήσιμα λιπαρά οξέα και η συμβολή του στην υγεία του γαστρεντερικού είναι οι τρεις βασικοί λόγοι που το ανθεκτικό άμυλο ξεχωρίζει από τους υπόλοιπους υδατάνθρακες.

Το ανθεκτικό άμυλο βρίσκεται σε πληθώρα τροφών, όπως τα όσπρια, τα φασόλια, τα προϊόντα ολικής άλεσης και ορισμένοι σπόροι. Βρίσκεται επίσης στην ωμή πατάτα και στις άγουρες μπανάνες. Αυτοί που λίγοι γνωρίζουν είναι ότι μπορούμε να δημιουργήσουμε το ανθεκτικό άμυλο σε τροφές που δεν το περιέχουν στη συνήθη μορφή που καταναλώνουμε. Έχει αποδειχθεί ότι μπορούμε να αυξήσουμε την περιεκτικότητα του ρυζιού, των ζυμαρικών και της πατάτας σε ανθεκτικό άμυλο εάν μετά το μαγείρεμα τα τοποθετήσουμε για μερικές ώρες στο ψυγείο.

Όροι: 
Κατηγοριες: