Πρωτεΐνη γάλακτος μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της όρεξης κατά τη διάρκεια της χημειοθεραπείας

Η λακτοφερίνη υπόσχεται ανακούφιση στους ασθενείς που βιώνουν τις παρενέργειες της χημειοθεραπείας, προστατεύοντας τους γευστικούς κάλυκες αλλά και την όσφρησή τους.

Παρασκευή, 4 Ιανουαρίου 2019

Η χημειοθεραπεία είναι συχνά το καλύτερο όπλο κατά του καρκίνου. Αλλά, δυστυχώς, συνοδεύεται από ανεπιθύμητες ενέργειες όπως κόπωση, τριχόπτωση, ναυτία, αλλαγές στην όρεξη, προβλήματα των νεύρων και των μυών. Παρατηρείται επίσης απώλεια συγκέντρωσης και εστίασης. Όλες αυτές οι παρενέργειες μπορεί να αποτελέσουν εμπόδια στην αποτελεσματική θεραπεία. Η έλλειψη όρεξης είναι ένα κοινό ανεπιθύμητο σύμπτωμα της χημειοθεραπείας που μπορεί να εμποδίσει τους καρκινοπαθείς να θωρακίσουν τον οργανισμό τους με τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζονται για την καταπολέμηση της νόσου.

Σύμφωνα με μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε από το Virginia Tech College of Agriculture and Life Sciences, η λακτοφερίνη, μια πρωτεΐνη που απαντάται συνήθως στο γάλα αλλά και στο σάλιο, φαίνεται ότι βοηθά στην ανακούφιση της παρενέργειας της μεταλλικής επίγευσης που σχετίζεται με αυτή την επιθετική θεραπεία. «Το επικρατέστερο σύμπτωμα που περιγράφεται από ασθενείς που υποβάλλονται σε χημειοθεραπεία είναι μια επίμονη μεταλλική γεύση ή επίγευση, με ή χωρίς την πρόσληψη τροφής ", δήλωσε η Susan Duncan, μια από τους συγγραφείς της μελέτης. Έτσι, οι καρκινοπαθείς υποφέρουν συχνά από κακή όρεξη, απώλεια βάρους, κατάθλιψη και έλλειψη θρεπτικών ουσιών, τα οποία είναι επιζήμια για την ανάκαμψή τους.

Μετά την εξαγωγή της γαλακτοφερίνης από το αγελαδινό γάλα, οι ερευνητές χορήγησαν την ουσία αυτή στους ασθενείς που έκαναν χημειοθεραπεία ως διατροφικό συμπλήρωμα και διαπίστωσαν ότι συνέβαλε στη μείωση της δυσάρεστης γεύσης και αποκατέστησε ακόμη και την όρεξη για πολλούς από αυτούς. "Η έρευνά μας δείχνει ότι το καθημερινό συμπλήρωμα λακτοφερίνης προκαλεί αλλαγές στα προφίλ των πρωτεϊνών του σάλιου σε ασθενείς με καρκίνο - αλλαγές που μπορεί να επηρεάσουν την προστασία των γευστικών καλύκων και την αντίληψη της οσμής", δήλωσε η Duncan.

Οι ερευνητές έδωσαν στους συμμετέχοντες τρία δισκία 250mg κάθε μέρα για 30 ημέρες, παρακολουθώντας τη σύνθεση του σάλιου τους σε όλη τη διάρκεια της δοκιμής. Τα ευρήματα δημοσιεύονται στο περιοδικό Food and Function.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, τα θετικά αποτελέσματα από τη λακτοφερίνη θα επιτρέψουν στους καρκινοπαθείς να δοκιμάζουν και να απολαμβάνουν πλήρως την τροφή τους, μειώνοντας έτσι την πιθανότητα μιας υποτροπής στην ανάρρωσή τους λόγω υποσιτισμού. "Η έρευνα αυτή θα μπορούσε να μας βοηθήσει να αναπτύξουμε βιοδείκτες και στρατηγικές για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής κατά τη διάρκεια της χημειοθεραπείας. Οι ασθενείς με καρκίνο και η οικογένεια και οι φίλοι τους θα μπορούν να βρουν παρηγοριά απολαμβάνοντας και πάλι όλοι μαζί ένα γεύμα", αναφέρουν χαρακτηριστικά.