6 τρόφιμα να βελτιώσετε τα συμπτώματα των αυτοάνοσων νοσημάτων

Μία αυτοάνοση νόσος είναι μία νόσος που προκαλείται όταν το ίδιο το ανοσοποιητικό σύστημα του οργανισμού επιτίθεται τα κύτταρα του ίδιου του σώματος μας. Χημικές ουσίες που βρίσκονται σε φυτά μπορούν να βελτιώσουν τα συμπτώματα των αυτοάνοσων.

Παρασκευή, 28 Ιουνίου 2019

Τα αυτοάνοσα νοσήματα μπορούν να ταξινομηθούν σε:

Συστηματικά αυτοάνοσα νοσήματα. Αυτά συμβαίνουν όταν τα αντισώματα επιτίθενται και ειδικά αντιγόνα, σε όχι περισσότερο από ένα όργανο ειδικότερα. Υπάρχει μια ομάδα ασθενειών που, παρά το γεγονός ότι ορισμένα ειδικά αντιγόνα ορισμένων οργάνων δεν έχουν αποκλειστικότητα για αυτά, όπως η πολυμυοσίτιδα. Το καλύτερο παράδειγμα για αυτό το είδος της νόσου είναι συστηματικός ερυθηματώδης λύκος, ο οποίος εμφανίζεται πιο συχνά στις γυναίκες.

Τοπικά σύνδρομα (όταν αφορά συγκεκριμένο όργανο) Αυτά μπορεί να είναι ενδοκρινικού χαρακτήρα όπως ο σακχαρώδης διαβήτης τύπου 1,η  νόσος του Addison,  η θυρεοειδίτιδα του Hashimoto. Επίσης, μπορεί να έχουν και δερματολογικό χαρακτήρα, όπως η παρανεοπλασματική πέμφιγα, αλλά και αιματολογικό, όπως αυτοάνοση αιμολυτική αναιμία).

Υπάρχει μια κατηγορία χημικών ουσιών που προέρχονται από φυτά. Τα σκευάσματα αυτά,  είναι γνωστά ως βιοφλαβονοειδή και σύμφωνα με κλινικές μελέτες, μπορεί να βελτιώσουν τα συμπτώματα που σχετίζονται με αυτοάνοσες διαταραχές. Το itrofi.gr βρήκε για εσάς 6 τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση των συμπτωμάτων των αυτοάνοσων νοσημάτων.

Τσάι

Τόσο το πράσινο τσάι όσο και το μαύρο τσάι περιέχει φλαβονοειδή, κατεχίνες και θεαφλαβίνες, ενώσεις που μπορεί να είναι επωφελείς για τα αυτοάνοσα νοσήματα.

Μήλα

Τα μήλα περιέχουν το φλαβονοειδές κερσετίνη που μπορεί να μειώσει τις αλλεργικές αντιδράσεις αλλά και τις φλεγμονές των αυτοάνοσων νοσημάτων. Η κερσετίνη βρίσκεται φυσικά σε ορισμένα τρόφιμα, όπως τα μήλα (ειδικά στη φλούδα), τα μούρα, τα κόκκινα σταφύλια, κόκκινο κρεμμύδι, η κάπαρη, αλλά  και το μαύρο τσάι.

Καρότα

Τα καροτενοειδή είναι μια οικογένεια φυτικών χρωστικών ουσιών που συμπεριλαμβάνουν το β-καροτένιο. Πιστεύεται ότι η ανεπάρκεια των καροτενοειδών στη δίαιτα μπορεί να προωθήσει τη φλεγμονή των αυτοάνοσων. Καλές πηγές καροτενοειδών είναι τα βερίκοκα, εννοείται τα καρότα, οι κολοκύθες, οι γλυκοπατάτες, το σπανάκι και το κατσαρό λάχανο.

Τζίντζερ

Πρόσφατες μελέτες δείχνουν ότι το τζίντζερ μειώνει τη φλεγμονή με αναστολή της προσταγλανδίνης και καταστέλλει την παραγωγή των προφλεγμονωδών κυτοκινών και χημειοκινών, με αποτέλεσμα τη μείωση της σοβαρότητας της νόσου σε ασθενείς με ρευματοειδή αρθρίτιδα.

Ωμέγα-3

Απαραίτητα λιπαρά οξέα τα Ωμέγα-3 μπορούν να εξουδετερώσουν το σχηματισμό των χημικών ουσιών που προκαλούν φλεγμονή. Καλές φυσική πηγή λιπαρών οξέων Ωμέγα-3 είναι ο σολομός.

Φυτικές ίνες

Ένα υγιές και ενεργό παχύ έντερο μπορεί να μειώσει την ευαισθησία σε ορισμένα τρόφιμα, η οποία, με τη σειρά της, μπορεί να ελαφρύνει την επιβάρυνση για το ανοσοποιητικό σύστημα. Για να εξασφαλιστεί η μέγιστη δυνατή αυτοάνοση υγεία, θα πρέπει να αυξήσετε την  κατανάλωση φυτικών ινών στην καθημερινή σας διατροφή.

Όροι: 
Κατηγοριες: