Δροσιστικά αλλά και υγιεινά τα αγγούρια

Έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στις διάσημες χωριάτικες σαλάτες και πέρα από το άρωμα και τη δροσιστική του γεύση είναι ιδιαιτέρως ωφέλιμο και απαραίτητο στη διατροφή μας. 

Τετάρτη, 4 Ιανουαρίου 2017

Cucumis sativus ή το γνωστό σε όλους μας αγγουράκι ανήκει στην  οικογένεια των κολοκυνθοειδών, των φυτών που παράγουν το καρπούζι, το πεπόνι και το κολοκύθι. 

Το αγγούρι περιέχει βιταμίνη C, βιταμίνη Β1, Β2, Β3 και Β5 , αντιφλεγμονώδη βιταμίνη Κ ασβέστιο, υδατάνθρακες, σίδηρο, φώσφορο, κάλιο, σάκχαρα, μαγνήσιο, ψευδάργυρο, μαγγάνιο και πυρίτιο, είναι πολύτιμη πηγή θρεπτικών αντιοξειδωτικών ουσιών και παράλληλα συμβάλλει στην φροντίδα και την τόνωση  της επιδερμίδας.  

Οι διαιτητικές φυτικές του ίνες διώχνουν τις τοξίνες από το πεπτικό σύστημα κι έτσι προωθούν την πεπτική διαδικασία, κρατούν την αρτηριακή πίεση σε φυσιολογικά επίπεδα και ενίοτε συμβάλλουν στη μείωσή της σε περιπτώσεις υπέρτασης. 

Το πυρίτιο αποτρέπει το σπάσιμο και τη φθορά των αδύναμων νυχιών των χεριών και των ποδιών ενώ βοηθά  τα μαλλιά να μακρύνουν χαρίζοντας τους λάμψη και υγεία.

Επίσης οι λιγνίνες που περιέχει και έχει αποδειχτεί ότι μειώνουν τον κίνδυνο καρδιαγγειακών νόσων καθώς και τον κίνδυνο εμφάνισης αρκετών τύπων καρκίνου (στήθους, μήτρας, ωοθηκών και προστάτη.) 

Τα αγγούρια ευδοκιμούν σε εύκρατο αλλά και τροπικό περιβάλλον.  Στην αγορά τα βρίσκουμε σε μικρό μέγεθος με λεπτή φλούδα, που χρησιμοποιούνται συνήθως για τουρσί και σε μεγαλύτερο μέγεθος με χοντρότερη φλούδα που καταναλώνονται νωπά (σαλάτες κλπ). Επίσης ιδιαίτερα εύγευστο είναι και το ξυλάγγουρο με σκληρή σάρκα, που ευδοκιμεί κατά κύριο  λόγο στην Κρήτη και σε διάφορα νησιά του Αιγαίου. 

Όροι: 
Κατηγοριες: