Ενισχύστε τον οργανισμό σας με σπαράγγια

Πέρα από την εξαιρετική, λεπτή και ιδιαίτερη γεύση τους, τα σπαράγγια έχουν μεγάλη θρεπτική αξία και παρέχουν πολλά οφέλη για την υγεία. Είναι από τα πλουσιότερα τρόφιμα σε θρεπτική αξία, και δυστυχώς δεν κατέχουν την θέση που τους αξίζει στην ελληνική κουζίνα, αν και είναι γνωστά στους Έλληνες από την αρχαιότητα.

Πέμπτη, 24 Μαΐου 2018

Οι θεραπευτικές ιδιότητες του σπαραγγιού ήταν γνωστές από την αρχαιότητα, με ένθερμους υποστηρικτές τον Ιπποκράτη και τον Διοσκουρίδη. Αργότερα, το χρησιμοποίησαν οι φαρμακοποιοί παρασκεύαζαν ένα σιρόπι με βάση τα σπαράγγια και τα προωθούσαν ως διουρητικό.

Τα 100γρ βρασμένων σπαραγγιών αποδίδουν μόλις 22 θερμίδες. Δεν περιέχουν κορεσμένα λιπαρά ή χοληστερόλη. Είναι πολύ καλή πηγή φυτικών ινών, αφού μόλις τα 100 γρ. μπορούν να καλύψουν το 8% των ημερήσιων αναγκών μας. Αποτελούν εξαιρετική πηγή βιταμίνης Α, βιταμίνης C, βιταμίνης Ε, βιταμίνης Κ, θειαμίνης, ριβοφλαβίνης, νιασίνης και φυλλικού οξέος. Είναι καλή πηγή μετάλλων και ιχνοστοιχείων όπως το σελήνιο, ο σίδηρος, ο φώσφορος, το κάλιο, ο χαλκός και το μαγγάνιο. Είναι καλή πηγή βιταμίνης Β6, ασβεστίου, μαγνησίου και ψευδαργύρου. Τέλος, είναι και φυτική πηγή πρωτεΐνης, με απόδοση 2γρ στα 100γρ λαχανικών.

Έρευνες έχουν αποδείξει ότι έχουν εξαιρετική αντιφλεγμονώδη δράση, που οφείλεται στα φλαβονοειδή όπως η κερσετίνη, και η ρουτίνη. Περιέχουν ικανοποιητική ποσότητα ινουλίνης, ενός πρεβιοτικού, που βοηθά στην καλή κατάσταση του πεπτικού συστήματος, στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρκίνου του ορθού και στην αύξηση της απορρόφησης θρεπτικών συστατικών. Περιέχουν μεγάλη ποικιλία αντιοξειδωτικών ουσιών που μπορούν να μειώσουν την πιθανότητα εμφάνισης χρόνιων προβλημάτων υγείας, όπως ο διαβήτης τύπου ΙΙ και τα καρδιαγγειακά, αλλά και πολλών περιπτώσεων καρκίνου, εξαιτίας της μείωσης του οξειδωτικού στρες στον οργανισμό. Μεταξύ αυτών είναι η γλουταθειόνη, η βιταμίνη C, η β-καροτίνη, η βιταμίνη Ε και ο ψευδάργυρος, το μαγνήσιο και το σελήνιο.

Επιπρόσθετα, η υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βοηθά στον μεταβολισμό των υδατανθράκων και τη ρύθμιση των επιπέδων της ομοκυστεΐνης για την πρόληψη καρδιαγγειακών νοσημάτων. Στην πρόληψη των καρδιαγγειακών βοηθά επίσης η υψηλή περιεκτικότητα του σπαραγγιού σε φυτικές ίνες και ασπαραγίνη, μιας ουσίας που δρα ευεργετικά με την ισχυρή διουρητική της δράση. Τέλος, τα σπαράγγια περιέχουν σαπωνίνες, που έχουν αντικαρκινικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες και μπορούν να βελτιώσουν την αρτηριακή πίεση, τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα, και έχουν ευεργετικά οφέλη στην διατήρηση της χοληστερόλης σε κανονικά επίπεδα.

Όροι: 
  • ΦΛΑΒΟΝΟΕΙΔΗ
  • ΚΕΡΣΕΤΙΝΗ
  • ΠΡΕΒΙΟΤΙΚA
Γλωσσαρι
Κατηγοριες: