Ξηροί καρποί και υγεία….

Για πολλά χρόνια, οι ξηροί καρποί ήταν μία τροφή παρεξηγημένη από όλους, καθώς ήταν ευρέως διαδεδομένη η άποψη ότι επρόκειτο για μία τροφή γεμάτη σε λιπαρά. Αλλά στην πραγματικότητα, οι ξηροί καρποί πρέπει να είναι ένα ζωτικό μέρος της διατροφής μας, καθώς είναι πλούσιοι σε μονοακόρεστα λιπαρά που βοηθούν να κρατηθεί η καρδιά υγιή και απαλλαγμένη από ασθένειες. 

Δευτέρα, 20 Μαρτίου 2017

Οι ξηροί καρποί είναι επίσης, μεγάλη πηγή πρωτεϊνών, μετάλλων και άλλων θρεπτικών συστατικών που βελτιώνουν τη ζωή μας. Επιστημονικές μελέτες δείχνουν τώρα ότι διαφορετικά είδη καρπών  και σπόρων μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη των καρδιακών παθήσεων, τη μείωση του σωματικού βάρους και τη συσσώρευση της LDL χοληστερόλης. Προτιμότερο είναι οι ξηροί καρποί να είναι βιολογικοί και να καταναλώνονται σε ακατέργαστη μορφή. Το itrofi.gr προτείνει να προσθέστε τους πέντε παρακάτω ξηρούς καρπούς στη διατροφή σας και θα εκπλαγείτε από τις θετικές επιπτώσεις στον οργανισμό σας.

Αμύγδαλα

Μια μικρή χούφτα αμύγδαλα σας παρέχει σχεδόν το 25% των καθημερινών σας αναγκών σας σε μαγνήσιο καθώς και το ασβέστιο που είναι απαραίτητο για τα οστά. Έχουν, επίσης, υψηλή περιεκτικότητα σε πολλά αντιοξειδωτικά, όπως η βιταμίνη Ε και το σελήνιο. Οι μελέτες δείχνουν ότι τα αμύγδαλα μπορεί να παίζουν σημαντικό ρόλο στην πρόληψη του καρκίνου του παχέος εντέρου, λόγω της υψηλής περιεκτικότητας τους σε ίνες. Τα αμύγδαλα βοηθούν, επίσης,  στη μείωση της χοληστερόλης στο αίμα.

Καρύδια

Ένας από τους καλύτερους ξηρούς καρπούς στη γη είναι τα καρύδια. Θεωρείται ως ένας από τους καλύτερους ξηρούς καρπούς επειδή μπορεί πραγματικά να υποστηρίξει τη λειτουργία του εγκεφάλου. Οι μελέτες δείχνουν ότι η κατανάλωση καρυδιών σχετίζεται με την καλύτερη λειτουργία της καρδιάς, την καλύτερη γνωστική λειτουργία του εγκεφάλου, καθώς και την ενίσχυση του δέρματος και των οστών. Τα καρύδια είναι καρποί γεμάτοι από ένα αντιοξειδωτικό γνωστό ως ελλαγικό οξύ, συστατικό εξαιρετικά χρήσιμο  για την σωστή λειτουργία του συκωτιού.

Βραζιλιάνικα φιστίκια

Τα Βραζιλιάνικα φιστίκια έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε  θρεπτικά συστατικά και μέταλλα όπως ο χαλκός, η νιασίνη, η βιταμίνη Ε και φυτικές ίνες, όπως είναι το  μαγνήσιο και το σελήνιο. Μελέτες σχετικά με τα καρύδια Βραζιλίας έχουν αποδείξει ότι η κατανάλωσή τους μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη του καρκίνου του μαστού.

Φιστίκια κάσιους

Τα λατρεμένα από πολλούς φιστίκια κάσιους είναι πλούσια σε  μονοακόρεστα λιπαρά οξέα όπως το ελαϊκό και παλμιτελαϊκό οξύ που βοηθούν στην καλή λειτουργία της καρδιάς. Αυτά τα απαραίτητα λιπαρά οξέα βοηθούν στη μείωση της βλαβερής LDL-χοληστερόλης, αυξάνοντας παράλληλα την καλή χοληστερόλη HDL στο αίμα. Οι ερευνητικές μελέτες δείχνουν ότι η μεσογειακή διατροφή που είναι πλούσια σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα συμβάλλει στην πρόληψη της στεφανιαίας νόσου και των εγκεφαλικών επεισοδίων, ευνοώντας τα υγιή  λιπίδια στο αίμα.

Φιστίκια Αιγίνης

Τα  φιστίκια Αιγίνης περιέχουν καροτενοειδή αντιοξειδωτικά, όπως η λουτεΐνη και η ζεαξανθίνη. Αυτά τα αντιοξειδωτικά βοηθούν στη μείωση του κινδύνου της ηλικιακής εκφύλισης της ωχράς του ματιού, νόσου που αφορά κυρίως τους ηλικιωμένους. Μπορούν να λαμβάνονται, μαζί με λαχανικά, για την αύξηση της λουτεΐνης και της ζεαξανθίνης.

Γευτείτε άφοβα τους ξηρούς καρπούς και απαλλαγείτε από τις τύψεις !

Όροι: 
Κατηγοριες: