Το κριθάρι προστατεύει από τον διαβήτη

Οι υπέρβαροι ή οι παχύσαρκοι, τα άτομα με οικογενειακό ιστορικό διαβήτη, οι υπερτασικοί, όσοι έχουν υψηλά τριγλυκερίδια, οι καπνιστές και όσοι κάνουν καθιστική ζωή, διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη. Φαίνεται ότι η αυξημένη πρόσληψη φυτικών ινών μπορεί να μειώσει σημαντικά αυτόν τον κίνδυνο.

Παρασκευή, 19 Ιουνίου 2020

Μια διατροφή περιορισμένων θερμίδων, με μειωμένη κατανάλωση ζωικού λίπους και παράλληλα με αυξημένη πρόσληψη φυτικών ινών από λαχανικά, φρούτα, δημητριακά ολικής αλέσεως και όσπρια κρατάει τα επίπεδα κινδύνου εκδήλωσης διαβήτη χαμηλά σύμφωνα με μελέτες.

Μια έρευνα του Lund University της Σουηδίας αποκάλυψε ότι ένα συγκεκριμένο δημητριακό μπορεί να βελτιώσει γρήγορα την υγεία των ανθρώπων μειώνοντας τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και κατά συνέπεια τον κίνδυνο διαβήτη. Το μυστικό βρίσκεται στο μείγμα διατροφικών ινών που περιέχει το κριθάρι, το οποίο μπορεί επίσης να συμβάλλει στη μείωση του κινδύνου για καρδιαγγειακή νόσο. Η ερευνήτρια Anne Nilsson δήλωσε ότι η επιλογή του σωστού μείγματος διατροφικών ινών μπορεί σε μικρό χρονικό διάστημα να έχει σημαντικά οφέλη για την υγεία.

Η έρευνα της οποίας τα αποτελέσματα δημοσιεύτηκαν στο British Journal Of Nutrition, πραγματοποιήθηκε σε υγιείς μεσήλικες από τους οποίους ζητήθηκε να καταναλώνουν ψωμί παρασκευασμένο κατά μεγάλο μέρος από πυρήνες κριθαριού για 3 ημέρες, στο πρωινό, το μεσημεριανό και το δείπνο. Περίπου 11-14 ώρες μετά το τελικό γεύμα της ημέρας οι συμμετέχοντες εξετάζονταν για δείκτες κινδύνου διαβήτη και καρδιαγγειακής νόσου. Μετά την κατανάλωση του ψωμιού, οι ερευνητές παρατήρησαν αύξηση στις ορμόνες του εντέρου που ρυθμίζουν το μεταβολισμό και την όρεξη και αύξηση της ορμόνης που βοηθά στη μείωση της χρόνιας χαμηλού βαθμού φλεγμονής. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, αυτό σε βάθος χρόνου θα μπορούσε να βοηθήσει στην πρόληψη της εμφάνισης καρδιαγγειακής νόσου και διαβήτη.

Όροι: 
Κατηγοριες: