Φτάνεις τα 40, χρήσιμες συμβουλές για την διατροφή σου

Όσο περισσότερο μεγαλώνουμε τόσο περισσότερο επηρεάζεται αρνητικά το σώμα μας από την κακή διατροφή. Υπάρχουν, ωστόσο, τρόποι να διατηρήσουμε τη δύναμή μας και να φρενάρουμε το... ρολόι. 

Τετάρτη, 20 Ιουνίου 2018

Μετά τα 40, οι ζημιές που προκαλούνται στον οργανισμό μας επειδή δεν τρώμε όπως πρέπει είναι εντυπωσιακά μεγαλύτερες σε σχέση με το παρελθόν. Γι' αυτό, όσο μεγαλώνουμε, καλό είναι να αρχίσουμε να παίρνουμε ακόμα πιο σοβαρά τις διατροφικές μας συνήθειες. Ακολουθούν μερικές χρήσιμες συμβουλές:

Κάθε κιλό μετράει

Η αύξηση του βάρους με το παραμικρό είναι κάτι πολύ εύκολο όσο περνούν τα χρόνια. Ίσως να μην το αντιλαμβανόμαστε αλλά τα κιλά μπαίνουν χωρίς να το καταλάβουμε όσο μεγαλώνουμε. Γι' αυτό είναι κρίσιμο να ζυγιζόμαστε κάθε εβδομάδα. Αν αντιληφθούμε πως συστηματικά προσθέτουμε κιλά ακόμα και αν πρόκειται για μόλις ένα κιλό την εβδομάδα τότε το «καμπανάκι» έχει αρχίσει να χτυπάει και πρέπει άμεσα να μειώσουμε την ποσότητα που τρώμε.

Προσθέστε πρωτεΐνη στην διατροφή σας

Από τα 40 και μετά ο άνθρωπος ξεκινάει να χάνει την μυική του μάζα, της οποίας μεγάλα τμήματα μετατρέπονται σιγά-σιγά σε λίπος. Αυτή η διαδικασία κορυφώνεται γύρω στα 75. Γι' αυτό είναι άμεση η ανάγκη του σώματός μας για την πρωτεΐνη και τα θρεπτικά συστατικά που υποστηρίζουν την πρωτεϊνική σύνθεση στο σώμα, δηλαδή βιταμίνες Β6 και Β12, C, φυλλικό οξύ και μαγνήσιο. Συγκεκριμένα, καλό είναι να επιλέγετε να τρώτε όσο πιο συχνά γίνεται κόκκινο κρέας, κοτόπουλο, ψάρια, σόγια, γαλακτοκομικά, όσπρια και ξηρούς καρπούς.

Ενδυναμώστε τον σκελετό σας

Η οστική πυκνότητα χάνεται με την ηλικία. Ειδικά στις γυναίκες, μετά την εμμηνόπαυση, η οστεοπόρωση γίνεται μεγάλος κίνδυνος. Το ασβέστιο είναι το κύριο ορυκτό των οστών και γι' αυτό πρέπει να τρώμε με τέτοιο τρόπο που να ενισχύουμε τον οργανισμό μας με αυτό. Συνεπώς, φάτε πολλά γαλακτοκομικά, κονσερβοποιημένα ψάρια, όσπρια, γαρίδες, λαχανικά, ξηρούς καρπούς και σπόρους.

Φάτε πολλές ντομάτες

Η οξείδωση, δηλαδή η αποδόμηση των λιπαρών οξέων στα κυτταρικά τοιχώματα, αυξάνεται επίσης με την ηλικία. Και γι' αυτό η αύξηση της πρόσληψης αντιοξειδωτικών συστατικών, ιδιαίτερα της βιταμίνης C, είναι μεγάλη αναγκαιότητα. Οι ντομάτες περιέχουν κάλιο, βιταμίνη C και λυκοπένιο και μέσω αυτών η υποστήριξη της υγεία της καρδιάς ανεβαίνει επίπεδο. Σε κάθε της μορφή, είτε μιλάμε για χυμούς είτε για σάλτσες είτε για την... παραδοσιακή της μορφή, η ντομάτα είναι μια πολύ χρήσιμη τροφή όσο μεγαλώνουμε.

Όροι: 
  • ΟΞΕΙΔΩΣΗ
Γλωσσαρι
Κατηγοριες: