Σχετικα Αφιερωματα

Αυξάνουν τελικά τα θαλασσινά τη χοληστερίνη;

Ημέρες νηστείας και τα θαλασσινά παραμένουν στο επίκεντρο για όσους νηστεύουν, αφού τα μαλάκια δεν έχουν αίμα και θεωρούνται τρόφιμα που μπορεί κανείς να καταναλώσει. Δεν είναι, λίγοι, όμως, αυτοί που τα… κατηγορούν ότι αυξάνουν τη χοληστερίνη. Τι ακριβώς ισχύει; 

 

Τετάρτη, 28 Μαρτίου 2018

Είναι γεγονός ότι τα θαλασσινά έχουν την κακή φήμη ότι αυξάνουν τη χοληστερίνη, γεγονός που σημαίνει ότι ενισχύουν τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων. Αποτελούν επίσης πλούσια πηγή θρεπτικών συστατικών. 

Αν και είναι γνωστά για την περιεκτικότητά σε συστατικά που ανεβάζουν τη χοληστερίνη, τα θαλασσινά έχουν λιγότερη από κάποια ζωικά προϊόντα όπως το μοσχαρίσιο κρέας και το βούτυρο. Ακόμη, δεν κάνουν όλα τα θαλασσινά το ίδιο κακό, για παράδειγμα οι γαρίδες είναι πολύ πιο επικίνδυνες  απ’ ότι τα χτένια.
Πολύ σημαντικό χαρακτηριστικό τους είναι ότι έχουν χαμηλή περιεκτικότητα κορεσμένων και τρανς λιπαρών (τα οποία αυξάνουν πάρα πολύ τη χοληστερίνη στο αίμα) και μεγάλη περιεκτικότητα πολυακόρεστων λιπαρών, τα οποία είναι πολύτιμα για την υγεία. 
Επιπλέον κάποια θαλασσινά είναι πλούσια σε θρεπτικές στερόλες, οι οποίες μπορούν να μειώσουν την απορρόφηση της χοληστερίνης. Τέλος, είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι τα θαλασσινά έχουν υψηλής διατροφικής αξίας πρωτεΐνες, σίδηρο, ψευδάργυρο, χαλκό και βιταμίνη Β12
Αυτά τα θρεπτικά στοιχεία δεν μπορεί κανείς να τα λάβει εξολοκλήρου από τις φυτικές τροφές, γι’αυτό το λόγο οι χορτοφάγοι συχνά αναγκάζονται να παίρνουν συμπληρώματα διατροφής για τις αντίστοιχες ομάδες.

Τι κάνει τότε βλαβερά τα θαλασσινά; Μα φυσικά ο τρόπος μαγειρέματος. Τις περισσότερες φορές τα τρώμε τηγανητά, κάτι που σίγουρα δεν είναι καλό.  Συνεπώς, καλό είναι να καταναλώνετε τα θαλασσινά είτε βραστά είτε ψητά, και φυσικά, σε κανονικές μερίδες!

Όροι: 
Κατηγοριες: