Οι διαφημίσεις junk food θα μπορούσαν να αυξήσουν το ποσοστό των ανθυγιεινών τροφών που επιλέγουν οι έφηβοι

Βρετανοί ειδικοί αναφέρουν ότι ο συνεχής «βομβαρδισμός» των εφήβων από τηλεοπτικές διαφημίσεις για ανθυγιεινά τρόφιμα θα μπορούσε να τους οδηγήσει στο να τρώνε περισσότερα από 500 επιπλέον σνακ όπως πατατάκια, μπισκότα και αναψυκτικά μέσα σε ένα χρόνο.

Τρίτη, 20 Φεβρουαρίου 2018

Δεν είναι ασυνήθιστο για τους έφηβους να παρακολουθούν τις αγαπημένες τους τηλεοπτικές εκπομπές μασουλώντας διάφορα μετά από μια κουραστική μέρα στο σχολείο. Νέα έρευνα δείχνει ότι όλος αυτός ο χρόνος που αφιερώνουν στο να κοιτάζουν τις τηλεοπτικές διαφημίσεις θα μπορούσε να κάνει ακόμα μεγαλύτερη ζημιά από ό,τι πιστεύεται μέχρι σήμερα. Σύμφωνα με μια έκθεση της Cancer Research UK, οι διαφημίσεις junk food που συχνά παίζουν στην τηλεόραση μπορούν να επηρεάσουν τους εφήβους έτσι ώστε να καταναλώνουν εκατοντάδες παραπάνω ανθυγιεινά σνακ από ό,τι οι συνομήλικοί τους που δεν παρακολουθούν τηλεόραση. Οι διαφημίσεις για υψηλά θερμιδικά τρόφιμα και ποτά με χαμηλή περιεκτικότητα σε θρεπτικά συστατικά, θα μπορούσαν να επηρεάσουν τους εφήβους ώστε να καταναλώσουν 500 επιπλέον σνακ πρόχειρου φαγητό κατά τη διάρκεια ενός μόνο έτους. Οι έρευνες έδειξαν ότι η παρακολούθηση τηλεοπτικών εκπομπών για τρεις ή περισσότερες ώρες, αποδείχθηκε ότι έχει μεγαλύτερη επιρροή στις διατροφικές συνήθειες των εφήβων και κατανάλωσαν πολλά περισσότερα πατατάκια, μπισκότα, αναψυκτικά ή παρήγγειλαν έτοιμο φαγητό όπως burgers και πίτσα. Όταν οι έφηβοι παρακολούθησαν τηλεόραση για ένα αντίστοιχο χρονικό διάστημα αλλά χωρίς διαφημίσεις με junk food, δεν επηρεάστηκαν οι διατροφικές τους συνήθειες.

"Αυτή είναι η ισχυρότερη απόδειξη ότι οι διαφημίσεις junk food μπορούν να αυξήσουν την ποσότητα ανθυγιεινών φαγητών που οι έφηβοι επιλέγουν να φάνε", δήλωσε η Δρ Jyotsna Vohra, επικεφαλής της μελέτης. "Δεν ισχυριζόμαστε ότι κάθε έφηβος που παρακολουθεί τηλεόραση θα καταβροχθίζει πρόχειρο φαγητό, αλλά αυτή η έρευνα δείχνει ότι υπάρχει ισχυρή σχέση μεταξύ των διαφημίσεων και των διατροφικών συνηθειών". Οι τηλεοπτικές διαφημίσεις πρόχειρου φαγητού συχνά περιέχουν λέξεις αργκό, αναφορές στις τρέχουσες τάσεις και μόδες, διασκεδαστικά γραφικά, πλοκή χαρακτήρων και άλλες χειραγωγικές τακτικές που απευθύνονται σε εφήβους. Ενώ οι ίδιες οι βιομηχανίες junk food είναι πιθανόν ενθουσιασμένες με την αποτελεσματικότητα των διαφημίσεών τους, οι υπεύθυνοι υγείας ανησυχούν. Η τακτική κατανάλωση αναψυκτικών, γλυκών και άλλων σκευασμάτων πρόχειρου φαγητού σε αντικατάσταση άλλων θρεπτικών σνακ έχει συνδεθεί με σοβαρά προβλήματα υγείας όπως ο διαβήτης, οι καρδιακές παθήσεις και ακόμη και οι συμπεριφορικές ανωμαλίες.

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι η συσχέτιση θα πρέπει να επηρεάσει την Ofcom, την κυβερνητική εγκεκριμένη ρυθμιστική αρχή του Ηνωμένου Βασιλείου για την επικοινωνία και τα μέσα ενημέρωσης, ώστε να επιβάλει νέους περιορισμούς στις διαφημίσεις που οι έφηβοι βλέπουν στην τηλεόραση. "Η Ofcom πρέπει να σταματήσει να διαφημίζει junk food κατά τη διάρκεια προγραμμάτων που είναι δημοφιλή στους νέους", τόνισε η Δρ. Vohra, "όπως οι διαγωνισμοί ταλέντων και οι ποδοσφαιρικοί αγώνες, για τα οποία, επί του παρόντος, δεν υπάρχει ρύθμιση".

Φωτεινή Πουρνάρα

Όροι: 
Κατηγοριες: