Βότανα και μπαχαρικά που ενισχύουν το μεταβολισμό

Ο καθένας έχει διαφορετικό μεταβολισμό, δηλαδή ρυθμό με τον οποίο καίει τις θερμίδες που καταναλώνει. Τα μαθηματικά πίσω από την απώλεια βάρους είναι απλά: πρέπει να εξασφαλίζουμε ότι το σώμα μας καίει περισσότερες θερμίδες από ό,τι καταναλώνει. Αν και ο καλύτερος τρόπος για να κάψουμε περισσότερες θερμίδες είναι η τακτική άσκηση, υπάρχουν κάποια μικρά μυστικά, όπως η κατανάλωση μιας ποικιλίας μπαχαρικών και βοτάνων για να ενισχύσουμε το μεταβολικό μας ρυθμό. 

Πέμπτη, 26 Οκτωβρίου 2017

Ο μεταβολισμός ή βασικός μεταβολικός ρυθμός (BMR) του σώματος δεν είναι παρά ο ρυθμός με τον οποίο οι θερμίδες που καταναλώνονται διασπώνται σε ενέργεια και χρησιμοποιούνται από το σώμα. Ο ανθρώπινος οργανισμός απαιτεί ενέργεια ακόμη και για μερικές από τις απλούστερες δραστηριότητες όπως η αναπνοή, η κυκλοφορία του αίματος και η πέψη καθώς και για τις πιο σύνθετες λειτουργίες που εκτελούνται μέσα στο σώμα. Όσο πιο γρήγορος είναι ο μεταβολισμός, τόσο πιο εύκολο είναι για το σώμα να χρησιμοποιεί τις θερμίδες που καταναλώνονται και να καίει το λίπος. Ο τύπος σώματος επηρεάζει επίσης τον μεταβολικό ρυθμό ενός ατόμου. Οι άνδρες τείνουν να καίνε περισσότερες θερμίδες, ακόμη και σε ηρεμία, σε σύγκριση με τις γυναίκες καθώς έχουν συνήθως περισσότερη μυϊκή μάζα. Ο μεταβολικός ρυθμός πιστεύεται ότι μειώνεται κατά 5-10% ανά δεκαετία.

Το itrofi.gr έφτιαξε μια λίστα από βότανα και μπαχαρικά που υπόσχονται να δώσουν μια καλή ώθηση στο μεταβολισμό σας:

Σκόνη Τσίλι

Περισσότερη θερμότητα μπορεί να ισοδυναμεί με περισσότερη καύση. Η καψαϊκίνη, το κύριο συστατικό αυτού του μπαχαρικού με τη φλογερή της γεύση, έχει αποδειχθεί ότι ενισχύει τον μεταβολισμό, αυξάνοντας την οξείδωση του λίπους και ενθαρρύνοντας το σώμα να κάψει περισσότερο λίπος.

Πιπέρι καγιέν

Και εδώ η καψαϊκίνη μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση της παχυσαρκίας, μειώνοντας την πρόσληψη θερμίδων, συρρικνώνοντας τους λιπώδεις ιστούς, μειώνοντας τα επίπεδα του λίπους στο αίμα, καταπολεμώντας παράλληλα την συσσώρευση λίπους και  προκαλώντας ευεργετικές αλλαγές στις πρωτεΐνες στο σώμα.

Μαύρο πιπέρι

Η πιπερίνη που περιέχει δεν του δίνει μόνο πικάντικη γεύση αλλά εμποδίζει επίσης το σχηματισμό νέων λιπωδών κυττάρων και μπορεί να προκαλέσει μια μεταβολική αλυσιδωτή αντίδραση που βοηθά να διατηρηθεί το λίπος υπό έλεγχο.

Κανέλα

Αυτό το μπαχαρικό μπορεί να βοηθήσει στην τόνωση του μεταβολισμού και έχει εντυπωσιακά επίσης οφέλη για τη ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα, καθιστώντας το ιδανικό καρύκευμα για άτομα με διαβήτη ή προ-διαβήτη. Αυτό το σούπερ καρύκευμα είναι ακόμα ένας μυστικός ενισχυτής του μεταβολικού ρυθμού.  Η κανέλα περιέχει ισχυρά αντιοξειδωτικά που ονομάζονται πολυφαινόλες και αποδεδειγμένα τροποποιούν τη σύνθεση του σώματος και βελτιώνουν την ευαισθησία στην ινσουλίνη.

Κουρκουμάς

Εάν σας αρέσει το κάρυ, τότε σίγουρα γνωρίζετε και το πορτοκαλοκίτρινο αυτό μπαχαρικό που είναι η βάση του. Η κουρκουμίνη, μία από τις πιο διεξοδικά μελετημένες δραστικές ουσίες του κουρκουμά, μειώνει τον σχηματισμό του λιπώδους ιστού καταστέλλοντας τα αιμοφόρα αγγεία που είναι απαραίτητα για το σχηματισμό του και συνεπώς μπορεί να συμβάλει στην μείωση του σωματικού λίπους και του σωματικού βάρους.

Κύμινο

Είναι χρήσιμο για την πέψη και την παραγωγή ενέργειας και μπορεί να βελτιώσει τον γλυκαιμικό έλεγχο σε άτομα με διαβήτη τύπου 2. Το μπαχαρικό αυτό έχει μακρά ιστορία ιατρικής χρήσης.  Έρευνα έχει δείξει ότι η προσθήκη μιας μόνο κουταλιάς του γλυκού κύμινου την ημέρα στο γιαούρτι για τρεις μήνες θα σας βοηθήσει να χάσετε τρία κιλά περισσότερα από το αν δεν το κάνατε. 

Κάρδαμο

Είναι ένα ακόμη αρωματικό θερμογόνο μπαχαρικό με πικάντικη γλυκιά γεύση, που ενισχύει το μεταβολισμό και μπορεί να βοηθήσει το σώμα να καίει λίπος. Δημοφιλές βότανο που χρησιμοποιείται στην Ayurveda, ένα αρχαίο ολιστικό σύστημα ιατρικής και φυσικής θεραπείας από την Ινδία. Οι μικροί πράσινοι λοβοί είναι γνωστοί επίσης για τις πεπτικές τους ιδιότητες.

Ginseng

Το Ginseng εκτιμάται για την ικανότητά του να αυξάνει τα επίπεδα ενέργειας και να επιταχύνει το μεταβολισμό. Το Panax ginseng, ειδικότερα, έχει συνδεθεί με οφέλη απώλειας βάρους. Η επιστήμη έχει αποδείξει ότι το ginseng μπορεί ακόμη να βελτιώσει την κυκλοφορία, να ρυθμίσει την αρτηριακή πίεση και να βοηθήσει το σώμα να ξεπεράσει το άγχος και την κόπωση.

Τζίντζερ

Το τζίντζερ είναι ένα άλλο θερμογόνο μπαχαρικό που έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες και είναι γνωστό ότι βοηθά στην τόνωση του μεταβολισμού καθώς και στην καταστολή της όρεξης, γεγονός που υποδηλώνει ένα δυνητικό ρόλο του τζίντζερ στη διαχείριση του βάρους.

Πικραλίδα

Κάθε μέρος της πικραλίδας είναι βρώσιμο και θρεπτικό.  Επειδή συμβάλλει στην επιβράδυνση της πέψης, μπορεί να βοηθήσει στην αίσθηση του κορεσμού και συνεπώς στη διατήρηση ενός υγιούς βάρους.

Δενδρολίβανο

Έρευνες έχουν δείξει ότι το βαθυπράσινο μπαχαρικό με βελόνες που μοιάζουν με αυτές του πεύκου, ενισχύει την απώλεια βάρους. Το καρνοσικό οξύ που περιέχει μπορεί να περιορίσει την αύξηση του σωματικού βάρους, μειώνοντας ταυτόχρονα τα επίπεδα γλυκόζης του αίματος νηστείας. Είναι επίσης μια πλούσια πηγή του ενζύμου λιπάση η οποία είναι υπεύθυνη για τη διάσπαση των μορίων του λίπους.

Σπόροι μουστάρδας

Αυτό το καρύκευμα με την αιχμηρή γεύση έχει επίσης ιδιότητες ενίσχυσης του μεταβολισμού. Οι σπόροι μουστάρδας έχει αποδειχθεί ότι αυξάνουν το ρυθμό μεταβολισμού κατά 25%.  Πιο συγκεκριμένα, μόνο 3/5 κ. γλ. σπόρων μουστάρδας καθημερινά μπορεί να σας βοηθήσει να κάψετε επιπλέον 45 θερμίδες την ώρα. Ερευνητές ανακάλυψαν ότι η ομοβρασινολίδη, ένας τύπος φυτικής ένωσης που βρίσκεται στους σπόρους μπορεί να διεγείρει τα μυϊκά κύτταρα ώστε να αυξήσουν την άπαχη μυϊκή και σωματική μάζα. Παράλληλα, περιέχουν μελατονίνη (την ίδια ορμόνη που ρυθμίζει τον ύπνο), που διεγείρει την εμφάνιση του "μπεζ λίπους", μιας ομάδας λιπωδών κυττάρων που καίει θερμίδες και βοηθά στη ρύθμιση του ελέγχου του βάρους.

Πράσινο τσάι

Αναμφίβολα το πράσινο τσάι θεωρείται ως το καλύτερο τσάι από βότανα για την απώλεια βάρους. Είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικές κατεχίνες. Μία από αυτές,  η γαλλική επιγαλλοκατεχίνη (Epigallocatechin gallate) είναι ένας ενισχυτής του μεταβολισμού. Επίσης, αν και το πράσινο τσάι περιέχει καφεΐνη σε μικρότερες ποσότητες συγκριτικά με τον καφέ, το συστατικό αυτό βοηθά στην τόνωση της καύσης λίπους και την καλύτερη απόδοση των μυών. Είναι επίσης ένας εξαιρετικός καταστολέας της όρεξης.

Φωτεινή Πουρνάρα

Όροι: 
Κατηγοριες: