Σχετικα Αφιερωματα

Το κρεμμύδι και τα οφέλη του

Το κρεμμύδι, με επιστημονική ονομασία Άλλιο το κρόμμυον (Allium cepa), ανήκει στην οικογένεια των Λειλιίδων ή Λειριίδων και είναι γνωστό από την αρχαιότητα. Εμφανίστηκε στις χώρες της Μέσης Ανατολής και στην Κίνα όπου καλλιεργείται πάνω από 5.000 χρόνια.

Κυριακή, 23 Απριλίου 2017

 Οι κάτοικοι των χωρών αυτών το έτρωγαν πάντα ως λαχανικό, ενώ ειδικά οι Αιγύπτιοι το είχαν σε τόση εκτίμηση που το χρησιμοποιούσαν και σαν νόμισμα στις συναλλαγές τους. Σήμερα το κρεμμύδι καλλιεργείται σε όλον τον κόσμο, και χώρες όπως οι ΗΠΑ, η Ινδία, η Κίνα, η Ρωσία και η Ισπανία είναι οι μεγαλύτεροι παραγωγοί κρεμμυδιού.

Τα κρεμμύδια είναι πλούσια σε πολυφαινόλες και σε φλαβονοειδή (μια πολύ σημαντική υποκατηγορία των πολυφαινολών). Διαθέτουν μεγάλη ποικιλία αυτών των συστατικών ανάλογα με το είδος τους. Γενικά τα κόκκινα κρεμμύδια είναι πιο πλούσια σε φλαβονοειδή απ ότι τα λευκά ενώ τα κίτρινα βρίσκονται κάπου στην μέση.

Οι ουσίες αυτές βρίσκονται σε μεγαλύτερη συγκέντρωση στα εξωτερικά τοιχώματα του κρεμμυδιού. Για να μεγιστοποιήσουμε τα οφέλη για την υγεία μας δεν θα πρέπει να καθαρίζουμε το κρεμμύδι βαθιά. Ένα κρεμμύδι μπορεί να χάσει το 20% της κερσετίνης του και σχεδόν 75% των ανθοκυανίνων του αν του αφαιρέσουμε πολλά εξωτερικά στρώματα.

Η περιεκτικότητα του κρεμμυδιού σε πολυφαινόλες και φλαβονοειδή είναι η μεγαλύτερη στην κατηγορία των λαχανικών της οικογενείας allium, και πολύ μεγαλύτερη από τις τομάτες, τα καρότα, και τις κόκκινες κωδωνάτες πιπεριές. Ελάχιστα λαχανικά περιέχουν περισσότερες πολυφαινόλες από το κρεμμύδι (Λαχανάκια Βρυξελλών, μπρόκολο, σέλερυ). Το σημαντικότερο από τα φλαβονοειδή του κρεμμυδιού είναι η κερσετίνη που έχει πολλαπλά οφέλη για την υγεία μας.

Είναι επίσης πλούσια σε ενώσεις του θείου, που τους δίνουν αυτήν την ξεχωριστή μυρωδιά και την γεύση.

Το σύνολο των συστατικών του κρεμμυδιού, οι πολυφαινόλες, τα φλαβονοειδή και οι θειικές του ενώσεις, προσφέρουν στον οργανισμό μας σημαντικά όπλα για την διατήρηση της καλής υγείας σε πολλούς τομείς :

Προστατεύουν από τις καρδιοαγγειακές παθήσεις βελτιώνοντας την λειτουργικότητα του έσω χιτώνα των αιμοφόρων αγγείων και αναστέλλοντας την συσσωμάτωση των αιμοπεταλίων (προλαμβάνοντας τις θρομβώσεις). Επηρεάζουν θετικά τα λιπίδια του αίματος, και την ευαισθησία στην ινσουλίνη. Προφυλάσσουν τα κύτταρα από το οξειδωτικό στρες και κατά συνέπεια τον οργανισμό από τον καρκίνο.

Για τον λόγο αυτό το κρεμμύδι δεν θα πρέπει να λείπει από το καθημερινό μας διαιτολόγιο.

Όροι: 
  • ΠΟΛΥΦΑΙΝΟΛΕΣ
  • ΦΛΑΒΟΝΟΕΙΔΗ
  • ΚΕΡΣΕΤΙΝΗ
Γλωσσαρι
Κατηγοριες: