Σχετικα Αφιερωματα

Ανανάς και για την υγεία των οστών

Ο ανανάς, πέρα από τροπικό και πολύ νόστιμο φρούτο,  είναι πλούσιος σε αντιοξειδωτικά, έχει αντικαρκινικές ιδιότητες  και συμβάλλει στη διατήρηση της υγείας και της δύναμης των οστών.  

 

Τρίτη, 29 Μαΐου 2018

Ο ανανάς περιέχει μεγάλη ποσότητα μαγγανίου, ιχνοστοιχείο το οποίο επηρεάζει το μεταβολισμό του ασβεστίου, σύμφωνα με έρευνες που έγιναν στην Αμερική.  Γυναίκες οι οποίες έπασχαν από οστεοπόρωση, όπως ανακαλύφθηκε σε μια μελέτη, είχαν 33% λιγότερο μαγγάνιο, σε σύγκριση με όσες ήταν υγιείς. Μόλις τους χορηγήθηκε το συγκεκριμένο ιχνοστοιχείο, παρατηρήθηκε ότι ο οργανισμός τους απορρόφησε διπλάσια ποσότητα, ένδειξη ότι το είχε ανάγκη. 

Το μαγγάνιο απορροφάται γρήγορα από τον οργανισμό, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι μια μερίδα ανανά περιέχει το 70% του μαγγανίου που πρέπει να λαμβάνει ο οργανισμός σε ημερήσια βάση.  
Ο ανανάς έχει μεγάλη διατροφική αξία εφόσον είναι πλούσιος σε βιταμίνες A και C, που είναι αντιοξειδωτικά, περιέχει υψηλά επίπεδα β καροτίνης που συμβάλλει στη μείωση του κινδύνου εκφύλισης της ώχρας κηλίδας σε ποσοστό 35%, είναι πλούσιος σε ασβέστιο, φώσφορο, μαγνήσιο,  σίδηρο, θειαμίνη, νάτριο, κάλιο, ζάχαρη φρούτων (σακχαρόζη), πολλές φυτικές ίνες καθώς και το ένζυμο βρομελίνη. Πρόκειται για ένα πεπτικό ένζυμο που βοηθάει στην χώνεψη των τροφών, βρίσκεται μόνο στον φρέσκο ανανά και καλό είναι να καταναλώνεται μετά από ένα πλούσιο γεύμα. 

Ωστόσο η βρομελίνη, πέρα από τις ευεργετικές της ιδιότητες, μπορεί να επιφέρει ευαισθησία στα ούλα, στα χείλη και στη γλώσσα, εφόσον είναι γνωστό ένζυμο για την μαλάκυνση του κρέατος.  Επίσης, η υπερβολική δόση βρομελίνης, μπορεί να προκαλέσει εμετούς, διάρροιες, πονοκεφάλους και ναυτία, για αυτό θα πρέπει να αποφεύγεται η υπερβολική κατανάλωση ανανά. 

Όροι: 
Κατηγοριες: