Ψάρια: γιατί πρέπει να τα συμπεριλάβουμε στη διατροφή μας;

Πλήθος άρθρων και επιστημονικών μελετών εξυμνούν τα οφέλη της κατανάλωσης ψαριών για τον οργανισμό μας. Εσείς, ακόμη το σκέφτεστε; Το αγαπημένο φαγητό διατροφολόγων και fitness maniacs, τα ψάρια, αποτελούν σημαντικό συστατικό της λεγόμενης μεσογειακής διατροφής και συνίσταται να καταναλώνονται 1-3 φορές την εβδομάδα.

Πέμπτη, 6 Δεκεμβρίου 2018

Πλούσια σε βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά, τα ψάρια, ωφελούν την υγεία μας κυρίως με τα ω3 που περιέχουν, τα «καλά» πολυακόρεστα λιπαρά οξέα που μόνο ευεργετήματα κρύβουν για τον οργανισμό μας.

Περιέχουν μια σειρά από πολύτιμες βιταμίνες, όπως Βιταμίνη Α για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας συστήματος, βιταμίνη D, για καλύτερη απορρόφηση ασβεστίου από τον οργανισμό, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, όπως τη Β6, απαραίτητη για τη σύνθεση αμινοξέων και την παραγωγή ενέργειας και ευεξίας.

Είναι επίσης πλούσια σε φώσφορο, ασβέστιο, μαγνήσιο και ψευδάργυρο, σημαντικά συστατικά για την καλή υγεία των οστών και για καλή νευρολογική και αναπαραγωγική υγεία. Το βασικότερο ωστόσο συστατικό των ψαριών, που τα ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες τροφές, είναι η υψηλή περιεκτικότητά τους σε ω3 που καταπολεμούν τις παθήσεις της καρδιάς και την υπέρταση.

Πού ωφελούν τα ψάρια στην υγεία μας;

Τα ψάρια φαίνεται πως καταπολεμούν την εμφάνιση ορισμένων μορφών καρκίνου, όπως των νεφρών και του παχέος εντέρου, ενώ βελτιώνουν σε μεγάλο βαθμό την όραση.

Προστατεύουν από τις εκφυλιστικές νόσους, όπως το Αλτσχάιμερ και η άνοια, ενώ η υψηλή περιεκτικότητά τους σε ασβέστιο, τα καθιστά ιδανική τροφή για όσους δεν καταναλώνουν γαλακτοκομικά αλλά και για εκείνους που λόγω ηλικίας αντιμετωπίζουν προβλήματα οστικής πυκνότητας.

Βάλτε τα λοιπόν συχνά στη διατροφή σας και σίγουρα δεν θα χάσετε. Προτιμήστε επίσης, ψάρια πλούσια σε ω3, όπως είναι ο σολομός και οι σαρδέλες και δείτε σύντομα τα οφέλη τους στον οργανισμό σας.

Πηγή: Nutrimed, Iatronet

Όροι: 
Κατηγοριες: