Ατσαλένιος οργανισμός με σπανάκι

Σκουροπράσινο, φυλλώδες, με πολλά θρεπτικά συστατικά, το σπανάκι είναι από τα πιο δημοφιλή λαχανικά που κυκλοφορούν όλον τον χρόνο αλλά είναι καλύτερο ποιοτικά από τον Μάρτιο μέχρι τον Μάιο και από τον Σεπτέμβριο μέχρι τον Οκτώβριο.

Δευτέρα, 27 Μαρτίου 2017

Πλούσιο σε βιταμίνη Κ, βιταμίνη Α, μαγγάνιο, φυλλικό οξύ, μαγνήσιο, σίδηρο, βιταμίνη C, ασβέστιο, βιταμίνες συμπλέγματος Β και φυτικές  ίνες, αποτελεί δυνατό σύμμαχο στην άμυνα του οργανισμού ενάντια στις καρδιαγγειακές παθήσεις, την οστεοπόρωση, την αρθρίτιδα, και ορισμένους τύπους καρκίνου.

Στο σπανάκι περιέχονται τουλάχιστον 13 διαφορετικά είδη φλαβονοειδών, γνωστών για τις αντιοξειδωτικές τους ιδιότητες, και πρόσφατες μελέτες έχουν δείξει ότι η πρόσληψη σπανακιού μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνων των ωοθηκών και του οισοφάγου.

Ένα φλιτζάνι βρασμένου σπανακιού δίνει στον οργανισμό 6 φορές την Συνιστώμενη Ημερήσια Ποσότητα βιταμίνης Κ, ενώ είναι καλή πηγή μαγνησίου και ασβεστίου που όλα βοηθούν την καλή υγεία των οστών.

Είναι καλή πηγή μη-αιμικού σιδήρου και εκτιμάται ότι η απορρόφηση αυτού του σιδήρου από τον οργανισμό είναι σχετικά μικρή. Σε συνδυασμό όμως με πηγές βιταμίνης C (λεμόνι, πιπεριά, τομάτα), η βιοδιαθεσιμότητα του σπανακιού σε σίδηρο είναι σημαντική.

Έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε ένα καροτενοειδές, την λουτεΐνη, η οποία έχει τεκμηριωμένη προστατευτική δράση κατά της εκφύλισης της ωχράς κηλίδας και του καταρράκτη. Κι εδώ επειδή η απορρόφησή της από τον οργανισμό είναι σχετικά μικρή, ο συνδυασμός του σπανακιού με ελαιόλαδο, θα αυξήσει την βιοδιαθεσιμότητα της λουτεΐνης στο σπανάκι.

Οι γηραιότεροι από εμάς θυμόμαστε τον Popeye, πριν από πολλά χρόνια,  να τρώει σπανάκι για να δυναμώσει, και τώρα οι επιστημονικές έρευνες έρχονται να επαληθεύσουν τις δυναμωτικές ιδιότητες της αγαπημένης τροφής του καρτουνίστικου ναύτη.

Όροι: 
  • ΦΛΑΒΟΝΟΕΙΔΗ
Γλωσσαρι
Κατηγοριες: