Το πρώτο μπλε κρασί στον κόσμο είναι γεγονός

Υπάρχει κόκκινο, λευκό, ακόμη και ροζ κρασί. Τώρα όμως, χάρη σε έξι νέους Ισπανούς επιχειρηματίες και στη συνεργασία τους με το Πανεπιστήμιο της Χώρας των Βάσκων και με μια ερευνητική ομάδα τροφίμων, το μπλε κρασί το οποίο στοχεύει στους νεότερους ηλικιακά καταναλωτές, είναι ήδη μια πραγματικότητα.

Παρασκευή, 9 Μαρτίου 2018

Είναι ο κόσμος πραγματικά έτοιμος να πίνει μπλε κρασί;  Μια ομάδα πέντε φίλων από το Μπιλμπάο στην Ισπανία πιστεύει πως ναι και φέρνει αναστάτωση στην παραδοσιακή βιομηχανία οίνου της χώρας με ένα καινοτόμο νέο ποτό. Το Gïk Blue συνδυάζει κόκκινα και λευκά σταφύλια με οργανικές χρωστικές και πρόσθετα για να δημιουργήσει ένα γλυκό, έντονα μπλε κρασί που έχει πολλούς οπαδούς αλλά και άλλους τόσους πολέμιους. Η εταιρεία, μετά την επιτυχία της στην Ευρώπη σχεδιάζει να κατακτήσει την Αμερική.

Το Gik Live είναι το αποτέλεσμα τριάμισι ετών έρευνας. Είναι φτιαγμένο από κόκκινα και λευκά σταφύλια που προέρχονται από διάφορους ισπανικούς αμπελώνες, αλλά πουθενά στην ετικέτα δεν αναγράφεται η λέξι κρασί. Το μπλε, φρουτώδες υγρό έχει 11,5%  αλκοόλ κατ 'όγκο, αλλά η Ισπανική νομοθεσία και η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει απαγορεύσει στην εταιρία να το ονομάζει κρασί λόγω του χρώματός του. .Σύμφωνα με τον ισπανικό νόμο, μόνο κόκκινος ή λευκός οίνος μπορεί να πουληθεί στην τοπική αγορά και επιβλήθηκε στην Gik πρόστιμο € 3000 για παράβαση του κανόνα. Μετά από τη διαμάχη, η εταιρία αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την ετικέτα "κρασί" και  χαρακτηρίζει το προϊόν ως "κρασί 99% και γλεύκος σταφυλιών (μούστος) 1%." Σύμφωνα με τα 17 αμπελοοινικά προϊόντα που απαριθμούνται στη νομοθεσία της  ΕΕ (Annex VII part II of Regulation 1308/2013), δεν υπάρχει κατηγορία "μπλε κρασί". Το Gik, το οποίο εντάσσεται στην κατηγορία των γλυκών λευκών κρασιών που σερβίρονται δροσερά, είναι φτιαγμένο από ένα μυστικό μείγμα κόκκινων και λευκών σταφυλιών που προέρχονται κυρίως από αμπέλια της La Rioja, της Zaragoza και της Castilla-La Mancha και είναι χρωματισμένα με αποχρώσεις μπλε-νέον από μια ανθοκυανίνη (χρωστική που βρίσκεται στη φλούδα των σταφυλιών) και indigo (από μια βαφή που εξάγεται από το φυτό Isatis tinctoria).  Στο χυμό προστίθεται επίσης ένα μη θερμιδικό γλυκαντικό.

Ένας από τους ιδρυτές, ο Aritz López εξηγεί ότι ούτε αυτός ούτε οι συνεργάτες του δεν είχαν προηγούμενη εμπειρία στον τομέα της οινοποίησης, αλλά ότι «ήθελαν να δημιουργήσουν κάτι πραγματικά καινοτόμο». Η ομάδα ένοιωσε ότι από τη βιομηχανία κρασιού της Ισπανίας «έλειπε μια μικρή επανάσταση», προσθέτοντας : "είχαμε μεγαλώσει σε μια χώρα με ισχυρή κουλτούρα κρασιού, αλλά το κρασί ήταν πάντα ένα ποτό που ήταν πάνω σε ένα βάθρο και ήταν υπεράνω όλων.  Έτσι αναρωτηθήκαμε πώς θα ήταν αν πραγματικά απλοί άνθρωποι έφτιαχναν κρασί για πραγματικούς ανθρώπους και όχι κρασί φτιαγμένο από ειδικούς για ψευτο-ειδήμονες". Η έμπνευση για το μπλε χρώμα προήλθε από το Blue Ocean Strategy, ένα βιβλίο που γράφτηκε από τον W. Chan Kim, έναν Κορεάτη, σύμβουλο επιχειρήσεων.  "Μιλάει για τους κόκκινους ωκεανούς στο βιβλίο του, που αντιπροσωπεύει τις αγορές των επιχειρήσεων που είναι κορεσμένες από ειδικούς (καρχαρίες) που αγωνίζονται για τις ίδιες μεταβλητές και για έναν μειωμένο αριθμό πελατών (ψάρια) και καταλήγει στο νερό που γίνεται κόκκινο (επειδή οι καρχαρίες κατασπαράζουν τα ψάρια). Και πόσο αναγκαίο είναι να ανατραπεί όλο αυτό, με την καινοτομία και τη δημιουργία νέων μεταβλητών , γυρίζοντας πάλι πίσω στο μπλε. Μας φάνηκε ποιητικό να μπορέσουμε να μετατρέψουμε ένα παραδοσιακά κόκκινο ποτό σε μπλε", εξηγεί ο López. Σύμφωνα με τον ίδιο, το μπλε αντιπροσωπεύει επίσης "κίνηση, καινοτομία, ρευστότητα, αλλαγή και άπειρο".  Ο απώτερος σκοπός τους είναι να ικανοποιήσουν μια νέα γενιά από πότες που αναζητούν μια μοναδική εμπειρία κρασιού. Ενώ πολλά οινοποιεία παρέχουν τεχνικά φυλλάδια (που απαριθμούν ποικιλιακές λεπτομέρειες, σημειώσεις γευσιγνωσίας και στοιχεία για τον αμπελώνα) που συνοδεύουν τα μπουκάλια, οι ιδρυτές του Gik εξηγώντας την έλλειψη τεχνικών λεπτομερειών για το δικό τους κρασί, αναφέρουν:  «δεν πιστεύουμε στους κανόνες γευσιγνωσίας και δεν θεωρούμε ότι κάποιος θα πρέπει να μελετήσει τη Βίβλο της οινολογίας για να απολαύσει ένα ποτήρι κρασί».

Φωτεινή Πουρνάρα

Πηγή: https://giklive.uk/

Όροι: 
Κατηγοριες: