Εσπεριδοειδή : Tο αντιοξειδωτικό κοκτέιλ της φύσης!

Τα αντιοξειδωτικά είναι γνωστά στο ευρύ κοινό για την ευεργετική τους δράση. Δεν είναι λίγες οι φορές που διατροφολόγοι και γιατροί μας επισημαίνουν την προληπτική τους δράση κατά του καρκίνου, καρδιοαγγειακών παθήσεων και του διαβήτη. 

Τρίτη, 10 Ιανουαρίου 2017

Έχουν αυτή την ιδιότητα, που τα καθιστά ιδανικά για πρόληψη ασθενειών, αφού δεσμεύουν τις ελεύθερες ρίζες οι οποίες είναι υπεύθυνες μέχρι και για την γήρανση του δέρματος. Τα αντιοξειδωτικά βρίσκονται κυρίως στα φρούτα και τα λαχανικά αλλά τα εσπεριδοειδή πρόκειται για ένα αντιοξειδωτικό κοκτέιλ, αφού περιέχουν βιταμίνη C, φλαβονοειδή, καρατονοειδή και βιταμίνη Α.

Στα εσπεριδοειδή ανήκουν τα πορτοκάλια, τα λεμόνια, τα νεράτζια  και άλλα φρούτα τέτοιου είδους. Τα ωφέλει, που έχουμε από την κατανάλωσή τους είναι πολλαπλά. Είναι από τα λιγοστά φρούτα τα οποία αποτελούνται από πολλά είδη αντιοξειδωτικών συμβάλλοντας σε μία ολοκληρωμένη προληπτική δράση. 

Το καροτένιο όπως και τα φλαβονοειδή βοηθούν στην δέσμευση των ελευθέρων ριζών ενισχύοντας το ανοσοποιητικό. Η βιταμίνη C με το κιτρικό οξύ προλαμβάνει καρδιοαγγειακά προβλήματα αφού εμποδίζει την συσσώρευση των αιμοπεταλίων, που εγείρονται από παράγοντες όπως τα ζωικά λίπη ενώ παράλληλα βοηθάει στη ρύθμιση της γλυκόζης του αίματος. Το φυλλικό οξύ από την άλλη δρά αποτοξινωτικά στο ήπαρ μας το οποίο σε συνδυασμό με τις φυτικές ίνες τις οποίες λαμβάνουμε καταναλώνοντάς τα ωμά βοηθούν στην καλή λειτουργία του εντέρου.

Οι ευεργετικές ιδιότητες των εσπεριδοειδών πέραν των πολλών ευεργετικών συστατικών που περιέχουν, σημαντικό ρόλο παίζει και το γεγονός ότι μπορούν να καταναλωθούν ωμά ή ελάχιστα επεξεργασμένα. Το πιο απλό που έχουμε να κάνουμε, λοιπόν είναι να ενσωματώσουμε στη διατροφή μας τουλάχιστον τρία εσπεριδοειδή την ημέρα ποσότητα 100 gr  σάρκας για την καλύτερη πρόληψη του οργανισμού.  

Όροι: 
  • ΦΛΑΒΟΝΟΕΙΔΗ
Γλωσσαρι
Κατηγοριες: