Τα 29 "Super φρούτα" που πρέπει να εντάξετε στη διατροφή σας

Είναι γνωστό και πλέον διαδεδομένο πως "ένα μήλο την ημέρα το γιατρό τον κάνει πέρα". Όλοι το έχουμε ακούσει, όπως έχουμε ακούσει επίσης για τα "super φαγητά". Πόσο καλά γνωρίζουμε όμως τα "super φρούτα" και γιατί πρέπει να αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της καθημερινής μας διατροφής; 

Παρασκευή, 27 Ιουλίου 2018

Ορισμένα φρούτα διαθέτουν μια τεράστια ποσότητα βιταμινών, μετάλλων και φυτικών ινών που δεν μπορούμε να απορροφήσουμε από τα καθημερινά μας γεύματα. Αυτά τα φρούτα βοηθούν στη διαδικασία πέψης, ενισχύουν την ψυχική υγεία και είναι ευεργετικά για την καρδιά. Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι τα διαφορετικά χρώματα των φρούτων παρουσιάζουν μια σειρά από οφέλη για την υγεία. Σύμφωνα με τον Διευθυντή διατροφολογίας της Bangalore, Δρ. Anju Sood, οι παρακάτω καρποί που σας παρουσιάζει σήμερα το itrofi.gr έχουν αναγνωριστεί ως «super» επειδή εκτός του ότι παρέχουν τα τρία βασικά θρεπτικά συστατικά στον οργανισμό, δηλαδή υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και λίπη, προσφέρουν ταυτόχρονα κάποιες ποσότητες ενζύμων και αντιοξειδωτικών που είναι απαραίτητες για τις καθημερινές λειτουργίες του σώματος.

Παρακάτω ακολουθεί η λίστα με τα 29 "super φρούτα" που είναι πια επιτακτική ανάγκη να αποτελέσουν αναπόσπαστο διατροφικό κομμάτι της καθημερινότητας:

1. Μήλα: Τα μήλα  βρίσκονται στην κορυφή της λίστας μας και όχι άδικα αφού είναι πλούσια σε ίνες που σας κρατούν γεμάτους ενέργεια και βοηθούν στη διατήρηση του βάρους.

μήλα_itrofi.gr

2. Μπανάνες: Έχουν άμυλο και βελτιώνουν το μεταβολισμό. Παρέχουν επίσης μια άμεση πηγή ενέργειας.

3. Κεράσια: Πλούσια σε αντιοξειδωτικά που έχουν την ικανότητα να μειώνουν τα επίπεδα χοληστερόλης. Διαθέτουν επίσης  μελατονίνη, ορμόνη που βοηθά τον οργανισμό να γνωρίζει πότε είναι ώρα για ύπνο.

4. Μανταρίνια: Έχουν βιταμίνη C, και λειτουργούν προστατευτικά έναντι των βλαβών που προκαλούνται από τις υπεριώδεις ακτίνες του ήλιου.

5. Πορτοκάλια: Έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ίνες και βελτιώνουν σημαντικά την πέψη. Πλούσια σε βιταμίνη C δρουν ως αντιοξειδωτικό.

orange_itrofi.gr

6. Cranberries: Τα συγκεκριμένα μούρα έχουν πολλές θρεπτικές ουσίες που βοηθούν στην άμεση ανακούφιση του πόνου. 

7. Pitaya: Το φρούτο του δράκου έχει λιπαρά οξέα. Βελτιώνει την όραση και αδυνατίζει.

8. Σταφύλια: Τα σταφύλια είναι επίσης γνωστά ως ισχυρά αντιοξειδωτικά. Περιέχουν ρεσβερατρόλη που διατηρεί την υγεία της καρδιάς.

9. Ακτινίδιο: Είναι εξαιρετικά πλούσιο σε προ-βιοτικούς υδατάνθρακες που μπορούν να θεραπεύσουν κάθε είδους πεπτικά προβλήματα.

10. Δαμάσκηνα: Τα γλυκά και ζουμερά δαμάσκηνα είναι εξαιρετικά για να ανακουφίσουν από το άγχος.

Plums_itrofi.gr

11. Ρόδι: Το ρόδι είναι ιδανικό για το δέρμα. Με το να πίνετε τον χυμό του τακτικά θα έχετε μία απίστευτη φυσική λάμψη στο δέρμα.

12. Μπλε μούρα: Τα μούρα όλων των χρωμάτων βεβαίως αποτελούν μία «Βόμβα» θρεπτικών συστατικών όμως τα Μπλε είναι πλούσια σε πολυφαινόλες που εμποδίζουν τον κίνδυνο καρκίνου και οστεοπόρωσης.

13. Φράουλες: Διαθέτουν βιταμίνη C και βοηθούν στην πρόληψη καρδιαγγειακών παθήσεων. Ξέρατε ότι οι φράουλες μπορούν επίσης να βοηθήσουν στην λεύκανση των δοντιών σας φυσικά;

14. Αβοκάντο: Περιέχουν τα καλά λίπη που ονομάζονται μονοακόρεστα λιπαρά, βοηθούν στη μείωση του επιπέδου κακής χοληστερόλης και επίσης είναι ιδανική επιλογή για την απώλεια βάρους.

15. Ντομάτες: Ναι, η ντομάτα είναι φρούτο. Έχει λυκοπένιο που της δίνει την κόκκινη απόχρωση. Το λυκοπένιο είναι επίσης σημαντικό για την υγεία των οστών.

τοματες_itrofi.gr

16. Παπάγια: Έχει βιταμίνη Α και βιταμίνη Ε και είναι μια εξαιρετική επιλογή πρωινού.

17. Σμέουρα: Έχει βιταμίνη C και μαγγάνιο.

18. Καρπούζι: Εξαιρετικά ενυδατικό και πλούσιο σε βιταμίνη Α, βιταμίνη C και λυκοπένιο.

19. Ανανάς: Πλούσιος σε βρωμελίνη, ένα ένζυμο που διευκολύνει την πέψη και επίσης βοηθάει στην καύση ανεπιθύμητου λίπους.

20. Goji μούρα: Είναι γνωστό ότι προστατεύουν τη λειτουργία του ήπατος.

Goji_itrofi.gr

21. Amla: Ένας εξαιρετικά αντιφλεγμονώδης καρπός. Είναι γνωστό ότι θεραπεύει τον πονόλαιμο και το κρύο.

22. Jamun: Βοηθά στη διαχείριση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα.

23. Bael: Σημαντικό για την ανακούφιση της δυσκοιλιότητας.

24. Αχλάδι: Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και μπορεί να αποτελέσει μέρος ενός καλού σνακ μετά την προπόνηση.

25. Λίτσι: Έχει βιταμίνη Β και φολικό οξύ. Βοηθάει στη βελτίωση της κυκλοφορίας του αίματος.

26. Μάνγκο: Ο αγαπημένος καλοκαιρινός καρπός, το μάνγκο είναι πλούσιο σε βιταμίνη Α, βιταμίνη Β και βιταμίνη Ε. Βοηθά στην παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων.

27. Γαρκινία: Ο καρπός αυτού του όχι και τόσο γνωστού στην Ελλάδα φυτού είναι ινδικής προέλευσης. Πίνοντας kokum με νερό θα έχετε άμεσα αποτέλεσμα για την αφυδάτωση.

28. Χουρμάδες: Καθαρίζουν το αίμα. Είναι επίσης μια μεγάλη πηγή ενέργειας.

29. Σύκα: Βοηθούν στη χαλάρωση των νεύρων. Είναι γεμάτα από φυτικές ίνες και ασβέστιο.

Αναμφίβολα και τα 29 άλλα λιγότερο άλλα περισσότερο, αποτελούν σημαντικές πηγές ινών, αντιοξειδωτικών, αμινοξέων και μετάλλων. Τα περισσότερα από αυτά τα φρούτα είναι εύκολο να τα βρει κανείς. Συμβάλλουν αποτελεσματικά στη διατήρηση της υγείας και της ενέργειας και έχουν μόνο έναν στόχο, να σας κάνουν να νιώθετε υπέροχα χειμώνα - καλοκαίρι.

Γιώργος Μουλάς

Πηγή

Όροι: 
Κατηγοριες: