Τα οφέλη της επιλογής βιολογικού κρέατος και γάλακτος για την διατροφή μας

Όλοι μας κάποια στιγμή έχουμε αναρωτηθεί αν έχει τόση σημασία να είναι οι τροφές μας βιολογικές, μερικοί δε από εμάς έχουν περιγελάσει αυτούς που ξοδεύουν κάτι παραπάνω για να προμηθευτούν τροφές που δεν είναι γενετικά τροποποιημένες, ή φορτωμένες με εντομοκτόνα.

Τρίτη, 3 Ιανουαρίου 2017

Νέα μελέτη που ανέλυσε τα δεδομένα στο γάλα και το κρέας, βρήκε ότι το βιολογικό γάλα και το βιολογικό κρέας περιέχουν 50% περισσότερα ω-3 λιπαρά απ’ ότι τα συμβατικά.

Η μελέτη χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το ίδρυμα Sheepdrove Trust, ένα ίδρυμα που στηρίζει την έρευνα για τα βιολογικά τρόφιμα. Οι ερευνητές που προήρχοντο απ’ όλον τον κόσμο, ανέλυσαν τα δεδομένα σε γάλα και κρέας και εστίασαν στην σύνθεση και συγκέντρωση των λιπαρών οξέων σε βιολογικές και συμβατικές πηγές.

Μαζί με τα υψηλά επίπεδα λιπαρών οξέων που είναι «καλά» για την καρδιά, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι :

  • Το βιολογικό κρέας περιέχει λιγότερα μυριστικά και παλμιτικά οξέα, κεκορεσμένα οξέα μακράς αλυσίδας που ανεβάζουν την χοληστερόλη και προκαλούν καρδιοαγγειακές παθήσεις.
  • Το βιολογικό γάλα περιέχει υψηλότερα επίπεδα των λιποδιαλυτών βιταμινών Ε και των καροτενοειδών.
  • Το συμβατικό (μη βιολογικό) γάλα περιέχει περισσότερο ιώδιο από το βιολογικό γιατί υπάρχει στην τροφή των ζώων. Έτσι ενώ ένα λίτρο βιολογικού γάλακτος μας προμηθεύει με το 53% της ημερήσιας συνιστώμενης δόσης ιωδίου, το συμβατικό μας προμηθεύει αντίστοιχα το 88%.

Η διατροφική διαφορά προέρχεται από την προέλευση των προϊόντων. Τα βιολογικά κρέατα και γάλατα προέρχονται από ζώα ελευθέρας βοσκής, που μεγαλώνουν στο ύπαιθρο και τρέφονται με χορτάρι, ενώ τα συμβατικά προέρχονται από ζώα που είναι σταβλισμένα και τρέφονται πρωτίστως με σιτηρά. Το χορτάρι περιέχει περισσότερα ω-3 λιπαρά από τα σιτηρά.

Ασφαλώς και η καλύτερη πηγή ω-3 λιπαρών είναι τα ψάρια, αλλά αν ο καθένας από εμάς έτρωγε τόσα ψάρια όσα χρειάζονται για να πάρει τα απαραίτητα ω-3 λιπαρά, τότε δεν θα είχε μείνει λέπι στους ωκεανούς και τις θάλασσες. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε λοιπόν είναι να φροντίζουμε να παίρνουμε αρκετές ποσότητες ω-3 λιπαρών και από τα βιολογικά κρέατα και γάλατα.

Όροι: 
Κατηγοριες: