Φυσικά διουρητικά: πώς να μειώσετε την κατακράτηση υγρών με ασφάλεια

Η κατακράτηση υγρών μπορεί να οφείλεται σε πολλούς λόγους: γιατί κάθεστε ή στέκεστε όρθιοι πολύ ώρα, λόγω ορισμένων φαρμάκων ή κατανάλωσης τροφίμων που περιέχουν πολύ νάτριο, είτε γιατί πάσχετε από ηπατική ή νεφρική νόσο. Ορισμένα τρόφιμα είναι φυσικά διουρητικά, που σημαίνει ότι αυξάνουν και ενθαρρύνουν την παραγωγή ούρων, η οποία μπορεί να προσφέρει ανακούφιση από το οίδημα ή την κατακράτηση υγρών.

Παρασκευή, 29 Σεπτεμβρίου 2017

Υπάρχουν διάφοροι τύποι διουρητικών αλλά, γενικά, βοηθούν στην απομάκρυνση του νατρίου και του νερού από το σώμα και χρησιμοποιούνται για τη θεραπεία διαφόρων ασθενειών εκτός από το οίδημα, όπως είναι η υψηλή αρτηριακή πίεση, το γλαύκωμα, η οστεοπόρωση και οι πέτρες στα νεφρά. Τα διουρητικά δρουν διεγείροντας τα νεφρά ώστε να παράγουν περισσότερα ούρα, εξάγοντας νερό από το αίμα και μειώνοντας την πίεση στα τοιχώματα των αρτηριών, κάτι που μπορεί να είναι επωφελές για άτομα με υψηλή αρτηριακή πίεση και άλλες καταστάσεις που σχετίζονται με την καρδιά.

Για περιπτώσεις ήπιας κατακράτησης που δεν προκαλούνται από μια υποβόσκουσα κατάσταση υγείας, υπάρχουν μερικά τρόφιμα και συμπληρώματα που μπορούν να βοηθήσουν.

Καφεϊνούχα τρόφιμα και ποτά

Τα ποτά που περιέχουν καφεΐνη, όπως το τσάι και ο καφές, είναι διουρητικά, επειδή η καφεΐνη, εκτός από το να ενισχύει την ενέργειά μας, ενθαρρύνει το σώμα να ουρεί συχνότερα. Η καφεΐνη βρίσκεται φυσικά στα φρούτα και τους σπόρους, συμπεριλαμβανομένων των κόκκων κακάου και θεωρείται ασφαλής για τακτική κατανάλωση. Παράγεται επίσης συνθετικά και προστίθεται στα αθλητικά ποτά και σε μερικούς τύπους φαρμάκων για τον πόνο και τη γρίπη.

Φρούτα και λαχανικά

Τα φρούτα και οι χυμοί φρούτων που είναι πλούσιοι στο ηλεκτρολυτικό ορυκτό κάλιο είναι φυσικά διουρητικά. Το κάλιο βοηθά το σώμα να περάσει το νάτριο μέσω των ούρων. Συγκεκριμένα, τα εσπεριδοειδή και οι χυμοί, όπως ο χυμός λεμονιού, είναι φυσικά διουρητικά. Το ίδιο και ο ανανάς, τα βατόμουρα, τα σταφύλια, τα ροδάκινα και τα κεράσια, αν και δεν ανήκουν στα εσπεριδοειδή. Ορισμένα λαχανικά όπως τα σπαράγγια, τα λαχανάκια Βρυξελλών, τα παντζάρια, ο μάραθος, τα φύκια, η κολοκύθα και τα πράσινα φασολάκια δρουν παρόμοια. Ωστόσο, επειδή ορισμένα λαχανικά μπορούν να αλληλεπιδράσουν με ορισμένα φάρμακα, θα πρέπει να ενημερώνετε πάντα τον γιατρό σας εάν σκοπεύετε να συμπεριλάβετε περισσότερα φυσικά διουρητικά όταν είσαστε σε διουρητική φαρμακευτική αγωγή. Φυλλώδη λαχανικά, όπως το σπανάκι, το λάχανο, το κέιλ και ο μαϊντανός ανήκουν στην ίδια κατηγορία. Ο μαϊντανός, ειδικότερα, αυξάνει την ποσότητα ούρων που παράγει το σώμα και έχει φυσικά υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο, πράγμα που ελαχιστοποιεί τον κίνδυνο χαμηλών επιπέδων καλίου ως αποτέλεσμα της χρήσης διουρητικών. Οι αγκινάρες συμβάλλουν στην τόνωση της όρεξης, καθώς και στην αντιμετώπιση της έλλειψης χολής και στην αύξηση της ούρησης. Λαχανικά της οικογένειας των κρεμμυδιών θεωρούνται επίσης φυσικά διουρητικά, οπότε αν συμπεριλάβετε το σκόρδο, τα πράσα και τα κρεμμύδια στην καθημερινή διατροφή σας μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της κατακράτησης υγρών. Αυτά τα λαχανικά έχουν το πρόσθετο πλεονέκτημα της ενίσχυσης της γεύσης χωρίς να χρειάζεται επιπλέον αλάτι. Το αγγούρι δρα επίσης τόσο ως καθαρτικό όσο και ως διουρητικό.

Βότανα και σπόροι

Βότανα που απαντώνται συνήθως στα συμπληρώματα διατροφής και τα τσάγια που είναι διουρητικά περιλαμβάνουν την πικραλίδα, το τζίντζερ, τον ταραξάκο, το μοσχοκάρυδο, το αγριοκύμινο, το εκουιζέτο και την τσουκνίδα. Οι σπόροι του σέλερυ έχουν χρησιμοποιηθεί ως φάρμακο εδώ και χιλιάδες χρόνια στην Ανατολή αλλά σήμερα χρησιμοποιούνται κυρίως ως διουρητικό αλλά και για τη θεραπεία της ουρικής αρθρίτιδας, συμβάλλοντας στη μείωση των μυϊκών σπασμών, στην ηρεμία των νεύρων, στη μείωση της φλεγμονής και στη μείωση της αρτηριακής πίεσης. Το αιγυπτιακό κύμινο ή αλλιώς μαυροκούκι και ο ιβίσκος, συμπληρώνουν τη λίστα των φυσικών αποτελεσματικών διουρητικών που μειώνουν τα επίπεδα νατρίου και καλίου.

Φωτεινή Πουρνάρα

Όροι: 
Κατηγοριες: