Σχετικα Αφιερωματα

Τομάτα, η κόκκινη δύναμη

Πρόκειται για  μια έξοχη επιλογή σε μια ισορροπημένη διατροφή καθώς αποδίδει ελάχιστες θερμίδες και είναι ένας από τους πιο ισχυρούς και αποτελεσματικούς «συμμάχους» για την υγεία μας.

Σάββατο, 19 Αυγούστου 2017

Ωμή ή ψημένη, η ντομάτα βρίσκεται ως συστατικό, στα περισσότερα από τα αγαπημένα μας πιάτα. Προσθέτει γεύση και νοστιμιά σε σάντουιτς, πίτσες, σάλτσες και σαλάτες. 

‘Έχει μόνο 24 θερμίδες  στα 100 γραμ. ενώ είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά και βιταμίνες. Καλύπτει το 10% της βιταμίνης Α, το 30% της βιταμίνης C και το 10% της βιταμίνης Ε των ημερήσιων αναγκών ενός ενήλικα. Επιπλέον διατροφικά στοιχεία που περιέχει: φυτικές ίνες, φολικό οξύ, μέταλλα και ιχνοστοιχεία όπως κάλιο, μαγνήσιο, φώσφορος, ψευδάργυρος, σελήνιο και χαλκός, οξαλικά και κιτρικά οξέα και λυκοπένιο.

Οι λόγοι για τους οποίους πρέπει να εντάξουμε τις ντομάτες στην διατροφή μας είναι :

Αποτελούν ασπίδα κατά του καρκίνου.  Ο καρκίνος εμφανίζεται λόγω της χρόνιας φλεγμονής και του οξειδωτικού στρες και οι ντομάτες παρέχουν προστασία και στα δυο. Επιβραδύνουν την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων και βοηθούν στην πρόληψη αρκετών τύπων καρκίνου όπως: καρκίνος του μαστού, πνεύμονα, τραχήλου της μήτρας, προστάτη, παγκρέατος.

Ενισχύουν το ανοσοποιητικό μας σύστημα λόγω της αντιοξειδωτικής βιταμίνης C,  και βοηθούν στην απορρόφηση του σιδήρου που υπάρχει στα τρόφιμα φυτικής προέλευσης.

Είναι πλούσιες σε β-καροτένιο, λυκοπένιο και βιταμίνες Α και C, προστατεύοντας το δέρμα από την γήρανση.

Οι βιταμίνες που περιέχουν, δυναμώνουν τα μαλλιά και τα κάνουν να λάμπουν.

Λόγω των βιταμινών Α και  β-καροτένιο που έχουν οι ντομάτες,  διατηρούν υγιή  τον αμφιβληστροειδή των ματιών μας από τις βλαβερές συνέπειες των ελεύθερων ριζών.

Ενισχύουν τα οστά λόγω της βιταμίνης Κ και του ασβεστίου, ενεργοποιώντας  την οστεοκαλσίνη (κύρια πρωτεΐνη του κολλαγόνου στα οστά) που σκληραίνει το ασβέστιο και κάνει τα κόκαλα δυνατά.

Έχουν χαμηλή θερμιδική αξία και είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες, γεγονός που τις καθιστά μία από τις πολυτιμότερες τροφές στη μάχη για την απώλεια βάρους. Είναι επίσης πλούσιες σε βιταμίνες και περιεκτικότητα σε νερό, γεγονός που σας βοηθά να χορτάσετε εύκολα. Επίσης το κιτρικό οξύ που περιέχουν προωθεί το μεταβολισμό της ζάχαρης και καίει το λίπος.

Πλούσιες σε λυκοπένιο και βιταμίνες Α και C, είναι απαραίτητες για τις έγκυες γυναίκες που χρειάζονται περισσότερα θρεπτικά συστατικά όπως επίσης και για την περίοδο του θηλασμού.

Οι ντομάτες περιέχουν επίσης βιταμίνη Β, φολικό οξύ και κάλιο, που είναι γνωστό ότι μειώνουν τα επίπεδα της χοληστερόλης και της αρτηριακής πίεσης προστατεύοντας από τις καρδιακές παθήσεις. 

Σύμφωνα με μελέτες, άφθονη πρόσληψη λυκοπενίου, βιταμίνης Α και φυτικών ινών βοηθούν στη μείωση των συμπτωμάτων του άσθματος. 

Έχουν διουρητική, και αντιμικροβιακή δράση και συμβάλλουν στην αντιμετώπιση μυϊκών κραμπών.

Μειώνουν την «κακή χοληστερόλη». Μελέτες έχουν δείξει ότι το λυκοπένιο που υπάρχει στη ψημένη ντομάτα φαίνεται να μειώνει τον κίνδυνο αθηροσκλήρωσης παρεμβαίνοντας στο μεταβολισμό της χοληστερόλης.

Πρέπει να αποφεύγουμε την υπερκατανάλωση ντομάτας αν έχουμε υψηλό ουρικό οξύ, σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, αιμορροΐδες και δυσπεψία.

Όροι: 
Κατηγοριες: