Σχετικα Αφιερωματα

9 λόγοι για να δοκιμάσετε τα εξωτικά lychees αυτό το καλοκαίρι

Το lychee είναι ένα παράξενο και θαυμάσιο φρούτο με πολλά οφέλη για την υγεία. Ο καρπός έχει καλλιεργηθεί για περισσότερα από 4.000 χρόνια στην Κίνα όπου θεωρείτο εξαιρετική λιχουδιά από την αυτοκρατορική αυλή. Τώρα πια καλλιεργείται σε πολλά μέρη σε όλο τον κόσμο, ακόμη και στην Ελλάδα και ξεχωρίζει για τη γλυκιά και «λουλουδένια» γεύση του.

Κυριακή, 18 Ιουνίου 2017

Γνωστά ως lychee ή και litchi (λίτσι), τρώγονται συνήθως φρέσκα και μερικές φορές χρησιμοποιούνται σε φρουτοσαλάτες, χυμούς, παγωτά, ζελέ ακόμη και κρασιά. Τα αειθαλή δέντρα των λίτσι μπορούν να φτάσουν τα 30 μέτρα ύψος, παράγουν κόκκινα ή πορτοκαλορόζ  φρούτα με μια σκληρή, ανώμαλη φλούδα που βγαίνει εύκολα και που μοιάζουν με μεγάλα σμέουρα. Έχουν λευκή σάρκα και έναν ενιαίο, μεγάλο, μη βρώσιμο κουκούτσι.  Είναι ζουμερά με ξεχωριστό, ελαφρώς όξινο άρωμα και γεύση που μοιάζει με τα σταφύλια. Παράγονται κυρίως στην ΝΑ Ασία, την Κίνα, την Ινδία και τη Ν. Αφρική. 

Διατροφική αξία

Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες που βοηθούν στη διατήρηση της βέλτιστης υγείας του εντέρου όπως και του υγιούς βάρους. Ένα από τα πιο άφθονα και μοναδικά θρεπτικά συστατικά αυτού του φρούτου είναι η ολιγονόλη, η οποία περιέχει μια σειρά από πολύτιμα αντιοξειδωτικά. Τα λίτσι είναι πλούσια πηγή βιταμίνης C, παρέχοντας το 119% της συνιστώμενης ημερήσιας αξίας σε μία μερίδα.  Περιέχει επίσης υψηλά επίπεδα βιταμινών Β, όπως βιταμίνη Β6, καθώς και κάλιο, θειαμίνη, νιασίνη, φολικό οξύ και χαλκό.

Οφέλη για τον οργανισμό

Ανοσοποιητικό
Πλούσιο σε βιταμίνη C, το lychee έχει επίσης πάνω από το 100% της καθημερινής απαίτησης του οργανισμού σε ασκορβικό οξύ (ABA), ενισχύοντας τη λειτουργία του ανοσοποιητικού.  Η βιταμίνη C διεγείρει τη δραστηριότητα των λευκών αιμοσφαιρίων που προστατεύουν το σώμα από τους διάφορους «εισβολείς».

Πέψη
Είναι πλούσια πηγή διαιτητικών ινών που ρυθμίζουν την κίνηση του εντέρου και αποτρέπουν τη δυσκοιλιότητα. Παράλληλα διεγείρει τα γαστρικά και πεπτικά υγρά που προωθούν την αποτελεσματική απορρόφηση των θρεπτικών ουσιών.

Αντιϊκή δράση
Οι προανθοκυανιδίνες που υπάρχουν στα λίτσι είναι γνωστό ότι έχουν ισχυρή δράση έναντι των ιών. Η λικετανίνη Α2, ένα συστατικό των λίτσι, μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της εξάπλωσης του ιού.

Κυκλοφορία του αίματος
Η υψηλή περιεκτικότητα σε χαλκό βοηθά στην ενίσχυση της κυκλοφορίας του αίματος στο σώμα καθώς παράγονται περισσότερα ερυθροκυττάρα (RBCs), βελτιστοποιώντας την κυκλοφορία του αίματος και αυξάνοντας την οξυγόνωση των οργάνων και των κυττάρων.

Αρτηριακή πίεση
Βοηθούν στη μείωση της υψηλής αρτηριακής πίεσης διατηρώντας την ισορροπία υγρών. Είναι πλούσια σε κάλιο που μειώνει τη συστολή των αρτηριών και των αιμοφόρων αγγείων.

Δέρμα
Η βιταμίνη C που περιέχουν δρα ως αντιοξειδωτικό και καταπολεμά τις ελεύθερες ρίζες που προκαλούν ρυτίδες, κηλίδες και πρόωρη γήρανση του δέρματος.

Απώλεια βάρους
Είναι μια μεγάλη πηγή διαιτητικών ινών που παίζει καθοριστικό ρόλο στην απώλεια βάρους. Έχουν επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε νερό και σχεδόν αμελητέα περιεκτικότητα σε λιπαρά. 

Αντι-φλεγμονώδης δράση
Όντας πλούσια σε φλαβανόλη, τα εκχυλίσματα από λίτσι είναι γνωστό ότι αντιμετωπίζουν φλεγμονές και βλάβες ιστών. 

Γερά οστά
Τα μέταλλα που βρίσκονται στα λίτσι, όπως το μαγνήσιο, ο φώσφορος, ο σίδηρος, το μαγγάνιο και ο χαλκός, αυξάνουν την απορρόφηση του ασβεστίου από τα οστά, καθιστώντας τα έτσι γερά και υγιή.

Τα λίτσι έχουν ένα αρνητικό και αυτό είναι το υψηλό τους περιεχόμενο σε ζάχαρη που φθάνει τα 29 περίπου γραμμάρια σε ένα φλιτζάνι. Για το λόγο αυτό, πρέπει να καταναλώνονται με μέτρο, ειδικά από διαβητικούς. 

Όροι: 
Κατηγοριες: