Τετράγωνο καρπούζι και τομάτα σε σχήμα καρδιάς; και όμως υπάρχουν

Είτε για αισθητικούς σκοπούς είτε για να πείσουν τα παιδιά να τρώνε ευκολότερα φρούτα και λαχανικά, αυτά τα καλούπια μεταμορφώνουν αγγούρια σε αστέρια, τομάτες σε καρδούλες, αχλάδια σε σχήμα Βούδα και βάζουν τη φαντασία στο πιάτο μας.

Τετάρτη, 13 Ιουνίου 2018

Τα καλούπια κυκλοφορούν σε συσκευασίες των τριών και διαμορφώνουν το σχήμα των φρούτων και λαχανικών καθώς αυτά αναπτύσσονται. Μόλις φτάσουν τα προϊόντα σε ένα συγκεκριμένο μέγεθος, τα καλούπια αυτά έχουν σχεδιαστεί για να τα «αγκαλιάσουν» μέχρι να φτάσουν στο επιθυμητό μέγεθος. Όταν αφαιρεθούν, τα φρούτα και λαχανικά θα έχουν πάρει το ευφάνταστο σχήμα του καλουπιού ενώ, παράλληλα, θα είναι απολύτως βρώσιμα. Μήλα, αχλάδια, καρπούζια, πεπόνια, τομάτες, αγγούρια, κολοκύθες, ροδάκινα και κεράσια μεταμορφώνονται σε διάφορα σχήματα, βάζοντας μια καλλιτεχνική πινελιά σε όποιο πιάτο τα προσθέσετε.

Η ιδέα αυτών των καλουπιών προέρχεται από την Ιαπωνία, αλλά η κινέζικη εταιρεία Fruti Mould Compan, σας διευκολύνει στο να δημιουργήσετε φρούτα και λαχανικά μόνοι σας σε διάφορα σχήματα. Η εταιρεία πουλά πολλά διαφορετικά διαμορφωμένα καλούπια από θεότητες και κρανία μέχρι λέξεις για να δημιουργήσετε το δικό σας διασκεδαστικό κήπο και εξυπηρετεί , επί του παρόντος, πελάτες στις ΗΠΑ, τη Μέση Ανατολή, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία. Οι Ιάπωνες καλλιεργητές ήταν οι πρώτοι που πρωτοστάτησαν στην παραγωγή φρούτων και λαχανικών σε ειδικά σχήματα. Τα τελευταία χρόνια, αυτή η τάση έχει γίνει επίσης δημοφιλής στην Κίνα. Τα καλούπια είναι κατασκευασμένα από ισχυρό πλαστικό υλικό PC, είναι μη τοξικά και τα περισσότερα είναι πλήρως διαφανή.

Παραδόξως, δεν χρειάζεται να είστε επαγγελματίας κηπουρός για να τα καταφέρετε. Ωστόσο, πρέπει να αρχίσετε την καλλιέργεια των εν λόγω φρούτων και λαχανικών από σπόρους, ή τουλάχιστον όταν είναι πολύ μικρά. Όπως εξηγεί η εταιρία το προϊόν πρέπει να μπει στο καλούπι όταν είναι μικρότερο από αυτό και να προσαρμοστεί στην κατάλληλη θέση ώστε να διαμορφωθεί σωστά όσο αναπτύσσεται. Τελικά, ο καρπός θα «γεμίσει» όλες τις γωνίες των καλουπιών και θα πάρει το νέο του σχήμα. Υπάρχουν επίσης καλούπια μπάλες ποδοσφαίρου και κολοκύθες κεφάλι Frankestein ή Donald Trump!.

Οι καταναλωτές στις μέρες μας είναι εξοικειωμένοι με την ομοιομορφία και την ομορφιά των φυτών και δεν τους αρέσουν όταν τα φρούτα ή τα λαχανικά φαίνονται περίεργα. Οτιδήποτε έχει μικρότερο, μεγαλύτερο ή διαφορετικό σχήμα από αυτό που έχουν συνηθίσει, δεν το προτιμούν και δεν το αγοράζουν παρότι μπορεί να είναι εξίσου νόστιμο και θρεπτικό. Υπάρχουν ακόμη και κανονισμοί στην Ευρωπαϊκή Ένωση που ορίζουν τα όρια μεγέθους, βάρους και σχήματος για τα αποδεκτά προϊόντα. Το αποτέλεσμα αυτής της τυποποίησης λιανικής πώλησης, και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού, είναι φυσικά τα μαζικά απόβλητα τροφίμων. Διάφορες μελέτες υποδεικνύουν ότι μέχρι και το 40% των φρούτων και λαχανικών δεν φτάνουν ποτέ στα τραπέζια των καταναλωτών, επειδή απλά δε συνάδουν με το αισθητικό ζητούμενο. Η ΕΕ πιεζόμενη από οικολογικές οργανώσεις έχει ανακαλέσει τους περιορισμούς σε διάφορα είδη προϊόντων, αν και οι κανόνες παραμένουν για αρκετά άλλα. Παράλληλα, ορισμένα σούπερ μάρκετ στοχεύοντας στο να πείσουν τους καταναλωτές ότι τα «άσχημα» αυτά φρούτα και λαχανικά είναι εξίσου υγιεινά και νόστιμα, συμβάλλουν στην αντιμετώπιση της σπατάλης, δίνοντας ως πρόσθετο κίνητρο τη μειωμένη τιμή πώλησης.

Λαμβάνοντας υπόψη τις ανησυχίες για την αύξηση των τιμών των τροφίμων και τη βιωσιμότητα των γεωργικών προϊόντων, δεν είναι καιρός να πετάμε τόνους τροφίμων στα σκουπίδια. Εξάλλου όταν πρόκειται για τις τροφές - ας το παραδεχτούμε - δεν περιστρέφονται όλα από την εξωτερική εικόνα και την ομορφιά.

Φωτεινή Πουρνάρα

Όροι: 
Κατηγοριες: