Πιπεριές, ο πολύχρωμος διατροφικός θησαυρός

Οι πιπεριές όλων των χρωμάτων είναι πλούσιες σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, σε φυλλικό οξύ, βιταμίνη Α και C, λυκοπένιο, καθώς και καροτενοειδή. Έχουν ισχυρή αντιοξειδωτική δράση, με αποτέλεσμα να συμβάλλουν στην πρόληψη καρδιαγγειακών παθήσεων, των λοιμώξεων, των παθήσεων των αρθρώσεων και στην αντιγήρανση. Η κατανάλωσή τους θωρακίζει τον οργανισμό μας και διατηρεί ισχυρό το ανοσοποιητικό μας σύστημα.

Σάββατο, 1 Οκτωβρίου 2016

Οι πιπεριές χωρίζονται σε δύο βασικά είδη: Τις γλυκές πιπεριές και τις καυτερές. Μερικοί τύποι γλυκιάς πιπεριάς είναι η Paprika, η Βell (φλάσκες), και η Pimiento.

Οι περιοχές προέλευσης της πιπεριάς βρίσκονται στην Αμερικανική ήπειρο και πιο συγκεκριμένα στην Κεντρική Αμερική και στο βόρειο κομμάτι της Νότιας Αμερικής. Οι πιπεριές του Μεξικού και της Νότιας Αμερικής ανακαλύφθηκαν από τον Κολόμβο και έγιναν γνωστές σε όλο τον κόσμο και ειδικά στην Ινδία και την Κίνα. Η πιπεριά καλλιεργείται και στην Ελλάδα καθώς το κλίμα είναι κατάλληλο σε πολλές περιοχές.

O όρος «γλυκιά πιπεριά» χρησιμοποιείται συχνά για τις μεγάλες φλάσκες πιπεριές που έχουν σχήμα καμπάνας, ανεξάρτητα από το χρώμα τους. Είναι το μόνο μέλος της οικογένειας capsicum, που δεν παράγει καψαϊκίνη την λιπόφιλη χημική ουσία που μπορεί να προκαλέσει ισχυρή αίσθηση καψίματος όταν έρχεται σε επαφή με βλεννογόνους. Το χρώμα τους μπορεί να είναι πράσινο, ανοιχτό και σκούρο, κόκκινο, κίτρινο, πορτοκαλί και πιο σπάνια ακόμα και λευκό και μωβ, ανάλογα με το πότε είναι η συγκομιδή και ποια είναι η συγκεκριμένη ποικιλία. Οι πράσινες πιπεριές είναι λιγότερο γλυκές και ελαφρά πιο πικρές από τις κόκκινες, τις κίτρινες ή τις πορτοκαλί πιπεριές. Οι κόκκινες πιπεριές έχουν τις περισσότερες βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά και περιέχουν το αντιοξειδωτικό λυκοπένιο σε σύγκριση με τις πράσινες πιπεριές. Το επίπεδο του καροτένιου, ενός άλλου αντιοξειδωτικού, είναι εννέα φορές υψηλότερο στις κόκκινες πιπεριές. Οι κόκκινες έχουν επίσης δύο φορές την περιεκτικότητα σε βιταμίνη C που έχουν οι πράσινες πιπεριές.

Οι χρωματιστές πιπεριές είτε πράσινες, είτε κόκκινες, είτε κίτρινες, είναι πλούσιες πηγές  θρεπτικών συστατικών όπως βιταμίνης C, που δεν είναι μόνο ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που βοηθά στην προστασία του οργανισμού από τις επιβλαβείς ελεύθερες ρίζες, αλλά παράλληλα είναι σημαντικό για την υγεία των μυών, των οστών και των ούλων. Μισό φλιτζάνι (125 ml) ψιλοκομμένες κόκκινες ή κίτρινες, γλυκές πιπεριές, έχει σχεδόν διπλάσια ποσότητα από τις καθημερινές σας ανάγκες σε βιταμίνη C (και οι πράσινες πιπεριές περιέχουν επίσης). Ερευνητές στο Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ στην Αγγλία, διαπίστωσαν ότι οι συμμετέχοντες στη μελέτη που λάμβαναν λιγότερη βιταμίνη C, είχαν πάνω από τριπλάσιες πιθανότητες να εκδηλώσουν φλεγμονώδη αρθρίτιδα, σε σύγκριση με εκείνους που λάμβαναν περισσότερη.

Οι πιπεριές περιέχουν επίσης πολλές βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Ένα φλιτζάνι (250 ml) ψιλοκομμένες πιπεριές, έχει το 36% της ημερήσιας ποσότητας βιταμίνης Β6 και το 10% φυλλικού οξέος. Η βιταμίνη Ε που έχουν οι πιπεριές βοηθά τον οργανισμό να επουλώνει τις πληγές, τις εκδορές και τους μώλωπες. Τέλος, είναι πλούσια πηγή βιταμίνης Α (β-καροτένιο), που δημιουργεί πιο ανθεκτικούς ιστούς και χρησιμοποιείται ιδιαίτερα κατά του κοινού κρυολογήματος και των καταρροϊκών λοιμώξεων του ανώτερου αναπνευστικού, των ιγμορείων, της ουροδόχου κύστης, του δέρματος και του πεπτικού σωλήνα. Η βιταμίνη Α συμβάλλει στην ανάπτυξη και στην ευεξία. 

Όροι: 
  • ΚΑΨΑΙΚΙΝΗ
Γλωσσαρι
Κατηγοριες: