Η ποικιλομορφία και τα οφέλη της σελινόριζας

Το «ασχημόπαπο» των λαχανικών, όπως συνηθίζουν να την αποκαλούν, μπορεί να στέκεται παραγκωνισμένο στα ράφια του μανάβικου αλλά θα ήταν μεγάλο λάθος να το κρίνετε από την εξωτερική του εμφάνιση. Τόσο ωμή όσο και μαγειρεμένη, η σελινόριζα είναι μια θρεπτική και ευπροσάρμοστη υπερδύναμη, με ξεχωριστή γεύση που αντισταθμίζει τα εξωτερικά της χαρακτηριστικά.

Πέμπτη, 8 Φεβρουαρίου 2018

Μοιάζει με μια μεγάλη, άσχημη, ρίζα αλλά μην υποτιμάτε το ιδιαίτερο αυτό λαχανικό. Εκ πρώτης όψεως, ίσως δεν φαίνεται εύκολο να την μαγειρέψετε ή να απολαύσετε τη γεύση της οπότε, μπορεί να την προσπεράσετε. Το itrofi θα σας συμβούλευε να της δώσετε μια ευκαιρία γιατί είναι, πράγματι, πολύ ξεχωριστή. Ωμή, είναι ευχάριστα τραγανή με μια εξαιρετική γεύση που θυμίζει ξηρούς καρπούς και, φυσικά, σέλινο, κάνοντάς την ιδανική βάση για σαλάτες. Μαγειρεμένη, παίρνει μια ελαφρά γλυκύτητα που λειτουργεί καλά ως πουρές, ψητή, μαγειρευτή ή βραστή. Όπως και το κουνουπίδι, μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη θέση της πατάτας και του ρυζιού αλλά και να γίνει σούπα ή τσιπς.

Διατροφική αξία

Είναι πλούσια σε διαιτητικές ίνες και πρωτεΐνες καθώς και σε πολλές σημαντικές βιταμίνες όπως C, K και διάφορες βιταμίνες του συμπλέγματος Β όπως η θειαμίνη (Β1), η ριβοφλαβίνη (Β2), η νιασίνη (Β3), το παντοθενικό οξύ (Β5) και η Β6 αλλά και μέταλλα, όπως το ασβέστιο, ο σίδηρος, το μαγνήσιο, το μαγγάνιο, ο φώσφορος, το κάλιο, το νάτριο και ο ψευδάργυρος. Και όλα αυτά με μόνο 42 θερμίδες στα 100 γραμμάρια.

Οφέλη για την υγεία

Υγιές πεπτικό σύστημα

Περιέχει υψηλές ποσότητες διαιτητικών ινών που απαιτούνται για τη σωστή πέψη και τον μεταβολισμό.

Καταπολέμηση των ελεύθερων ριζών

Οι μεγάλες ποσότητες βιταμίνης C που περιέχει, έχει αποδειχθεί ότι ενισχύουν το ανοσοποιητικό και καταστρέφουν τις βλαβερές ελεύθερες ρίζες.

Παραγωγή και αποθήκευση ενέργειας

Ως μια καλή πηγή βιταμινών Β6, Β5, νιασίνης, ριβοφλαβίνης και θειαμίνης, παίζει σημαντικό ρόλο στη σύνθεση των μακροθρεπτικών συστατικών που είναι απαραίτητα για την παραγωγή ενέργειας.

Μειώνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων

Η βιταμίνη Κ είναι σημαντική για τον οργανισμό καθώς εξασφαλίζει ότι το ασβέστιο που απορροφά το σώμα πηγαίνει κατευθείαν στα οστά και δεν κατατίθεται στις καρδιακές βαλβίδες και τις αρτηρίες. Αυτό εμποδίζει την ανάπτυξη διαφόρων καρδιαγγειακών παθήσεων. Η σελινόριζα περιέχει επίσης μια σημαντική ποσότητα καλίου, ενός μετάλλου που βοηθά στην πρόληψη της υπέρτασης, ρυθμίζοντας την αρτηριακή πίεση.

Βελτιώνει την υγεία των οστών

Περιέχει υψηλές ποσότητες βιταμίνης Κ και φωσφόρου, οι οποίες βοηθούν στον μεταβολισμό των οστών και την πρόληψη της οστεοπόρωσης. Η βιταμίνη Κ είναι ιδιαίτερα σημαντική για την υγεία των οστών επειδή προάγει την απορρόφηση του ασβεστίου και αποτρέπει την υποβάθμιση των οστών.

Καθαρίζει τα νεφρά

Η σελινόριζα χρησιμοποιείται στη σούπα του Ιπποκράτη που καταναλώνεται συχνά από ασθενείς που ακολουθούν την αποτοξινωτική θεραπεία Gerson η οποία θεωρείται πολύ αποτελεσματική για τον καθαρισμό των νεφρών.

Φωτεινή Πουρνάρα

Όροι: 
Κατηγοριες: