Τα οφέλη της πράσινης τομάτας στον οργανισμό

Οι ώριμες κόκκινες τομάτες είναι αυτές που έχουμε όλοι συνηθίσει να τρώμε και αγαπάμε για την γλυκιά γεύση τους. Υπάρχουν, όμως, και περιπτώσεις που οι παραγωγοί αναγκάζονται να κόψουν πρόωρα τις τομάτες από τα φυτά, είτε εξαιτίας ενός πρόωρου παγετού, είτε γιατί απλώς οι καρποί δεν ωριμάζουν. 

Τρίτη, 1 Αυγούστου 2017

Αν και οι πράσινες τομάτες μπορεί αρχικά να ήταν μια ανεπιθύμητη κατάσταση, η εξέλιξη των πραγμάτων ανάγκασε τους πάντες να βρεθούν τρόποι για την κατανάλωσή της. Και αφού βρέθηκαν τρόπο, στη συνέχεια μελετήθηκαν κιόλας και τα συμπεράσματα είναι εντυπωσιακά καθώς η πράσινη τομάτα είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά και βιταμίνες Β και μπορεί ακόμη και να βοηθήσει στην καταπολέμηση του καρκίνου!

Αντιοξειδωτικές βιταμίνες

Μια μεγάλη πράσινη τομάτα έχει 43 mg βιταμίνης C, που παρέχει το ήμισυ της καθημερινής απαίτησης για τους άνδρες και σχεδόν 60 τοις εκατό για τις γυναίκες. Έχει επίσης 58 μικρογραμμάρια βιταμίνης Α, δίνοντάς σας σχεδόν το ένα δέκατο της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης.

Η λήψη αρκετών από αυτές τις αντιοξειδωτικές βιταμίνες μπορεί να βοηθήσει στην προστασία του ανοσοποιητικού σας συστήματος και στην πρόληψη της πρόωρης γήρανσης. Η βιταμίνη C βοηθά επίσης το σώμα σας να απορροφήσει σίδηρο, οπότε είναι ευεργετικό να τρώτε πράσινες ντομάτες με πηγή σιδήρου, όπως κρέας, πουλερικά, ψάρι, σπανάκι ή συμπλήρωμα σιδήρου.

Βιταμίνες Κ και Β-Βιταμίνες

Οι Β-σύμπλεγμα βιταμινών βοηθούν το σώμα σας να χρησιμοποιεί πρωτεΐνες, λίπη και υδατάνθρακες για να παράγει ενέργεια. Παίζουν επίσης ρόλο στην παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων. Μια μεγάλη πράσινη τομάτα παρέχει περίπου το 10% της καθημερινής σας απαίτησης για βιταμίνες Β, θειαμίνη, βιταμίνη Β-6 και παντοθενικό οξύ, καθώς και λίγο λιγότερο από το 10% της ριβοφλαβίνης και της νιασίνης που χρειάζεστε κάθε μέρα.

Μια πράσινη τομάτα έχει επίσης το ένα πέμπτο της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης για τη βιταμίνη Κ, μια θρεπτική ουσία που ωφελεί περαιτέρω το αίμα σας βοηθώντας τον να πήξει σωστά.

Μέταλλα, πρωτεΐνες και ίνες

Αν και η πράσινη τομάτα έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε μεταλλικά στοιχεία, συμπληρώνει τη διατροφή σας με το 5-10% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης σιδήρου, μαγνησίου, φωσφόρου, καλίου και μαγγανίου, μέταλλα που ωφελούν το αίμα, τη λειτουργία των νεύρων, τα οστά και τους μυς. Παρέχει επίσης 2 γραμμάρια πρωτεΐνης και 2 γραμμάρια ινών, βοηθώντας να ικανοποιήσετε την όρεξή σας και να σας κρατήσει γεμάτη. Για μόνο 42 θερμίδες, μια πράσινη τομάτα παρέχει ένα ευρύ φάσμα θρεπτικών ουσιών.

Τοματίνη

Οι πράσινες τομάτες περιέχουν ένα αλκαλοειδές την τοματίνη, το οποίο μπορεί να καταπολεμήσει αποτελεσματικά τα καρκινικά κύτταρα, σύμφωνα με ερευνητές που δημοσίευσαν μελέτη στο περιοδικό «Journal of Agricultural and Food Chemistry» από το 2009.

Τα φυτά τομάτας χρησιμοποιούν την περιεκτικότητα σε τομάτα για την καταπολέμηση βακτηριδίων, μυκήτων, ιών και εντόμων, Αλλά η τοματίνη φαίνεται επίσης να προσφέρει αντικαρκινικά οφέλη. Κατά τη σύγκριση των εκχυλισμάτων, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα εκχυλίσματα από τομάτες υψηλής τομάτας ανέστειλαν έντονα ανθρώπινες κυτταρικές σειρές καρκίνου του μαστού, του παχέος εντέρου, του στομάχου και του ήπατος.

Η πράσινη τομάτα μπορεί να συνδυαστεί με κρέας δημιουργώντας μια εξαιρετική σάλτσα. Αρκετοί την απολαμβάνουν τηγανητή, ή στη σούβλα μαζί με κρέας και άλλα λαχανικά. Γίνεται σάλτσα ακόμα και μαρινάτα. 

Γιώργος Παπαδημητρόπουλος

Όροι: 
Κατηγοριες: