Θρεπτικό συστατικό στο ελαιόλαδο μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη του καρκίνου του εγκεφάλου

Μια μελέτη από ερευνητές του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου σε ελαϊκό οξύ - το κύριο συστατικό του ελαιολάδου - έδειξε πως μπορεί να συμβάλλει στην πρόληψη των καρκινικών γονιδίων που λειτουργούν στα κύτταρα, προσφέροντας νέες ελπίδες στην καταπολέμηση του καρκίνου του εγκεφάλου.

Τρίτη, 15 Σεπτεμβρίου 2020

Τα οφέλη για την υγεία από την κατανάλωση ελαιόλαδου είναι πολλά και έχουν αναφερθεί και σε προηγούμενα άρθρα του itrofi.gr.  Aξίζει να προστεθεί στη διατροφή σας για την καλύτερη υγεία της καρδιάς. Έχει αποδειχθεί επίσης ότι μειώνει την αρτηριακή φλεγμονή και την αρτηριακή πίεση και συμβάλλει στην απώλεια βάρους όταν αποτελεί μέρος μιας μεσογειακής δίαιτας. Προηγούμενες μελέτες έχουν παράλληλα δείξει πιθανότητες για ευρύτερη πρόληψη των ασθενειών, αλλά η νέα έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου έδειξε πως το ελαϊκό οξύ, το κύριο μονοακόρεστο λιπαρό οξύ του ελαιολάδου, σταματά την δραστηριότητα των πρωτεϊνών που προκαλούν καρκίνο στα εγκεφαλικά κύτταρα.

Ο Dr. Gracjan Michlewski, ένας από τους συγγραφείς της μελέτης και η ομάδα του διευκρινίζουν ότι δεν είναι σε θέση να καταλήξουν στο συμπέρασμα ότι η διατροφική πρόσληψη ελαιολάδου προστατεύει από τον καρκίνο του εγκεφάλου. Ωστόσο, πιστεύουν ότι η έρευνά τους θα μπορούσε να ανοίξει την πόρτα σε νέες στρατηγικές για την πρόληψη της νόσου. Οι επιστήμονες δημοσίευσαν τα πρόσφατα ευρήματά τους στο Journal of Molecular Biology

Ο καρκίνος του εγκεφάλου είναι η παρουσία ενός κακοήθους όγκου στον εγκέφαλο – δηλαδή είναι ένας όγκος που αποτελείται από καρκινικά κύτταρα. Προηγούμενη έρευνα έχει δείξει ότι το ελαϊκό οξύ μπορεί να αναστείλει την ασθένεια-προκαλώντας δραστηριότητα συγκεκριμένων πρωτεϊνών. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι το λιπαρό οξύ αναστέλλει τη δράση μιας κυτταρικής πρωτεΐνης που ονομάζεται Musashi homolog2, η οποία με τη σειρά της εμποδίζει την πρωτεΐνη να σταματήσει την παραγωγή ενός microRNA που ονομάζεται miR-7 το οποίο καταστέλλει τον σχηματισμό όγκου στον εγκέφαλο. Με άλλα λόγια, το ελαϊκό οξύ διευκολύνει το miR-7 να κάνει τη δουλειά του (την πρόληψη των όγκων) με την απομάκρυνση της πρωτεΐνης Musashi homolog2. Για να πραγματοποιήσουν την έρευνά τους, οι επιστήμονες εξέτασαν τις επιδράσεις του ελαϊκού οξέος σε ζωντανά, ανθρώπινα κύτταρα και σε εκχυλίσματα κυττάρων.

Οι ερευνητές προσθέτουν ότι χρειάζονται περαιτέρω μελέτες για να διαπιστωθεί εάν η κατανάλωση ελαιολάδου μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη του καρκίνου του εγκεφάλου, αλλά τα σημερινά αποτελέσματά τους είναι πολλά υποσχόμενα.  Με δεδομένο το χαμηλό ποσοστό επιβίωσης από καρκίνο του εγκεφάλου (το πενταετές ποσοστό επιβίωσης είναι μόνο 35%), η ανακάλυψή τους δεν αποτελεί μικρό επίτευγμα.