Κινόα: μια εντυπωσιακή υπερτροφή

Κερδίζει επάξια τη θέση της υπερτροφής στο τραπέζι μας χάρη στην υψηλή περιεκτικότητα του σε πρωτεΐνες, φυτικές ίνες και ιχνοστοιχεία και στην παντελή έλλειψη γλουτένης. Ο λόγος φυσικά για το κινόα.

Πέμπτη, 10 Μαΐου 2018

Είναι πολύ θρεπτικό.

Γνωστό εδώ και χιλιάδες χρόνια στη Νότια Αμερική, το κινόα αποτελεί μια πραγματική υπερτροφή γεμάτη πρωτεΐνες, χαλκό, μαγνήσιο, ψευδάργυρο, σίδηρο, φώσφορο  και άλλα συστατικά που σπάνια βρίσκουμε συγκεντρωμένα σε μία και μόνο τροφή. 

Περιέχει κερσετίνη και καμφερόλη

Το κινόα οφείλει τις θαυματουργές του ιδιότητες στα πολύτιμα φλαβονοειδή, τα φυτικά αντιοξειδωτικά που ωφελούν ιδιαίτερα την υγεία. Πιο συγκεκριμένα, δύο φλαβονοειδή εμπεριέχονται σε μεγάλες ποσότητες στο κινόα και είναι η κερσετίνη και η καμφερόλη. Σε πολλές έρευνες που έχουν γίνει σε ζώα, έχει αποδειχθεί πως η κερσετίνη και η καμφερόλη έχουν αντικαρκινικές και αντικαταθλιπτικές ιδιότητες. Βάζοντας επομένως το κινόα στη διατροφή σας, επωφελείστε από τα σπουδαία αυτά φλαβονοειδή. 

Υψηλή είναι και η περιεκτικότητά του σε φυτικές ίνες

Πολύ υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες έχει το θαυματουργό κινόα, οι περισσότερες από τις οποίες ωστόσο είναι αδιάλυτες, χωρίς όμως να στερείται σημαντικά και διαλυτών φυτικών ινών που μειώνουν τη χοληστερίνη και βοηθούν στην απώλεια βάρους. 

Δεν περιέχει γλουτένη

Επομένως είναι ιδανικό για όσους παρουσιάζουν δυσανεξία στη γλουτένη. Ωστόσο, σύμφωνα με έρευνες, βάζοντας το κινόα στη διατροφή μας αντί για πατάτες, καλαμπόκι και ριζάλευρο, αναβαθμίζουμε ποιοτικά τη διατροφή μας παρέχοντας στον οργανισμό μας μια διατροφή πλούσια σε αντιοξειδωτικά.

Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεϊνες με όλα τα απαραίτητα αμινοξέα που χρειαζόμαστε.

Το κινόα είναι πλούσιο σε βασικές πρωτεϊνες, τις οποίες και διαθέτει σε μεγαλύτερες ποσότητες από τα δημητριακά. 

Έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη

Ο γλυκαιμικός δείκτης μετρά πόσο γρήγορα το σάκχαρό μας ανεβαίνει με τα τρόφιμα. Καταναλώνοντας τρόφιμα με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη, νιώθουμε διαρκώς πείνα και οδηγούμαστε στην παχυσαρκία. Τέτοιες τροφές, που είναι τόσο συνηθισμένες στο δυτικό κόσμο, προκαλούν διαβήτης και καρδιακές παθήσεις. Ωστόσο, το κινόα έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη-53-αλλά έχει αρκετούς υδατάνθρακες, άρα δεν είναι ιδανική τροφή για μια δίαιτα χαμηλή σε υδατάνθρακες. 

Έχει πολλά ιχνοστοιχεία

Πολλές τροφές σήμερα, δεν έχουν επαρκή ποσότητα ιχνοστοιχείων. Το κινόα ωστόσο, είναι πλούσιο σε μαγνήσιο, σίδηρο, ψευδάργυρο και κάλιο. Όμως, περιέχει και ένα υποκατάστατο που λέγεται φυτικό οξύ και εμποδίζει την απορρόφηση αυτών των ιχνοστοιχείων. Μία λύση στο πρόβλημα αυτό είναι να μουλιάζετε το κινόα πριν το μαγειρέψετε για να περιορίσετε στο ελάχιστο το φυτικό οξύ. 

Είναι γεμάτο αντιοξειδωτικά.

Πλούσιο σε αντιοξειδωτικά το κινόα λέγεται πως καταπολεμά δεκάδες ασθένειες. Σε έρευνα για την μεγαλύτερη ποσότητα αντιοξειδωτικών ανάμεσα στο κινόα και σε 10 άλλα τρόφιμα, το κινόα, κατέκτησε την πρώτη θέση!

Είναι ιδανικό για δίαιτα.

Αν θέλουμε να χάσουμε βάρος πρέπει να καίμε περισσότερες θερμίδες από όσες προσλαμβάνουμε. Το γεμάτο πρωτεΐνες κινόα, ενεργοποιεί το μεταβολισμό κάνοντάς μας να νιώθουμε χορτάτοι για περισσότερο.

Είναι εύκολο να το εντάξετε στη δίαιτά σας.

Είναι νόστιμο και συνδυάζεται με πολλά φαγητά. Ανάλογα πάντα με το είδος του, φροντίστε να το ξεπλύνετε με νερό για να φύγουν οι σαπωνίνες του, αν και τα περισσότερα πλέον είδη του εμπορίου έχουν ήδη ξεβγαλθεί. 

Όροι: 
  • ΚΑΜΦΕΡΟΛΗ
  • ΚΕΡΣΕΤΙΝΗ
  • ΦΛΑΒΟΝΟΕΙΔΗ
Γλωσσαρι
Κατηγοριες: