Οι χειρότερες δίαιτες για το 2018 σύμφωνα με τους ειδικούς

Η επιλογή και η προσκόλληση σε μια δίαιτα γίνεται ακόμη πιο δύσκολη από το γεγονός ότι μια νέα μοντέρνα εναλλακτική εμφανίζεται κάθε λίγο. Ευτυχώς, μια εύχρηστη λίστα κατάταξής τους από Αμερικανούς εμπειρογνώμονες ήρθε για να για να βοηθήσει όλους εμάς που δίνουμε ακόμη τη μάχη με τα παραπανίσια κιλά και την αληθινά υγιεινή διατροφή.

Τετάρτη, 13 Ιουνίου 2018

Παρά τα άπειρα άρθρα που έχουν δημοσιευθεί σχετικά με τις διατροφικές μανίες και τις δίαιτες, τα κακά νέα είναι ότι δεν υπάρχει μαγική λύση όταν πρόκειται για την απώλεια βάρους. Μπορεί να μην ακούγεται τόσο γοητευτικό ή δελεαστικό όσο το «cleanse με χυμούς» ή «η νηστεία της μιας εβδομάδας» αλλά αυτό που συνιστούν οι ειδικοί για το 2018 είναι να τρώμε σταθερά, ισορροπημένα γεύματα για την απώλεια βάρους και τη διατήρηση της υγείας μας. Δυστυχώς, μερικοί εμπειρογνώμονες αναφέρουν ότι μόλις το 5% όσων χάνουν βάρος, καταφέρνουν να το διατηρήσουν μακροπρόθεσμα. Αν αναρωτιέστε γιατί συμβαίνει αυτό, μπορεί να εκπλαγείτε όταν μάθετε ότι μερικές από τις πιο δημοφιλείς δίαιτες είναι τόσο δύσκολο να ακολουθηθούν ώστε καταλήγουν να μην είναι βιώσιμες με την πάροδο του χρόνου. Τίποτα δεν είναι πιο αποθαρρυντικό από τα συνεχή σκαμπανεβάσματα της ζυγαριάς που οφείλονται στο ότι η δίαιτα που ακολουθούμε μπορεί να είναι πολύ απαιτητική.

Το U.S. News & World Report αξιολόγησε 40 δίαιτες με τη βοήθεια ομάδας εμπειρογνωμόνων στον τομέα της υγείας. Οι δίαιτες με την υψηλότερη βαθμολογία έπρεπε να είναι εύκολο να ακολουθηθούν αλλά και να είναι θρεπτικές, ασφαλείς, αποτελεσματικές για απώλεια βάρους και προστατευτικές από το διαβήτη και τις καρδιακές παθήσεις. Τρεις από τις πιο δημοφιλείς δίαιτες, η Keto, η Dukan και η Whole30, «προσγειώθηκαν» στις τελευταίες θέσεις της λίστας για το 2018.

Keto δίαιτα (κετονική)

"Τρώτε λίπος για να κάψετε λίπος" φαίνεται να είναι το μάντρα αυτής της διατροφικής πρότασης. Η κετονική δίαιτα υπόσχεται την απώλεια βάρους και την ενίσχυση της διάθεσης, της ενέργειας και της ψυχικής σας απόδοσης. Όπως και με τις δίαιτες Atkins και Dukan, η Keto σας ζητά να περικόψετε τους υδατάνθρακες, καταναλώνοντας μόλις 20 γραμμάρια την ημέρα. Βάζει το σώμα σε κατάσταση κέτωσης, καίγοντας το αποθηκευμένο λίπος αντί της γλυκόζης από τους υδατάνθρακες. Δυστυχώς, η έμφαση που δίνει στις πλούσιες σε λιπαρά τροφές την φέρνει σε αντίθεση με ό,τι γνωρίζουμε για τη μακροπρόθεσμη υγεία. Θα χάσετε βάρος, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα, αν και μεγάλο μέρος αυτού θα είναι το νερό που εκκρίνεται όταν το σώμα βρίσκεται σε κέτωση και το οποίο θα επανέλθει όταν αρχίσετε να τρώτε υδατάνθρακες και πάλι. Άλλο ένα μειονέκτημά της είναι η χαμηλή πρόσληψη ινών. Η δίαιτα αυτή χαρακτηρίστηκε ως μη ασφαλής για άτομα με διαβήτη και νεφρικά ή ηπατικά προβλήματα, κατατάσσοντάς την στην 33η θέση στην κατηγορία Best Diabetes Diet, 38η στην κατηγορία ευκολότερης δίαιτας, 35η στην κατηγορία για την υγεία της καρδιάς και την υγιεινή διατροφή και 13η στην κατηγορία βραχυπρόθεσμης απώλειας βάρους. Ένας από τους ειδικούς σχολίασε : "Κάθε δίαιτα που συνιστά το μπέικον ως σνακ δεν μπορεί να ληφθεί σοβαρά υπόψη ως μια υγιής διατροφική πρόταση».

Δίαιτα Dukan

Πήρε το όνομα του δημιουργού της Γάλλου γιατρού Pierre Dukan ο οποίος σας επιτρέπει να τρώτε όσο θέλετε από τις σωστές σύμφωνα με το πλάνο του τροφές, υποσχόμενος ότι θα χάσετε έως και 5 κιλά μέσα στην πρώτη εβδομάδα. Επικεντρώνεται στην πρόσληψη πρωτεϊνών, αντί να μετράει θερμίδες. Όπως και με την Atkins, αυτή η δίαιτα βασίζεται στην ιδέα ότι ο αυστηρός περιορισμός των υδατανθράκων αναγκάζει το σώμα να κάψει το λίπος. Ενώ η συγκεκριμένη δίαιτα μπορεί να οδηγήσει σε βραχυπρόθεσμη απώλεια βάρους, οι ειδικοί την επικρίνουν έντονα για την έλλειψη θρεπτικής πληρότητας, για το πόσο δύσκολο είναι να την ακολουθήσει κανείς, την ικανότητά της να προλαμβάνει ή να ελέγχει το διαβήτη και τις καρδιακές παθήσεις, ακόμα και την ασφάλειά της. Είναι εξαιρετικά περιοριστική και δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι λειτουργεί σωστά, πρόσθεσαν. Η Dukan κατέλαβε τη 37η θέση στις καλύτερες δίαιτες για διαβήτη, την 36η στις πιο απλές δίαιτες και την 30η στις καλύτερες δίαιτες απώλειας βάρους.

Δίαιτα Whole 30

Οι ιδρυτές της πιστεύουν ότι μπορεί να βοηθήσει στην εξάλειψη της λιγούρας και της λαχτάρας για ορισμένα φαγητά, τη βελτίωση της ενέργειας και του ύπνου, την ανακούφιση από τα ιατρικά συμπτώματα και την απώλεια βάρους με ένα υγιεινό τρόπο. Για να μάθετε ποιες τροφές ευθύνονται για αυτό που σας κάνει να νοσείτε, προτείνουν την περικοπή κάθε ίχνους ζάχαρης, αλκοόλ, γαλακτοκομικών, δημητριακών και οσπρίων από τη διατροφή σας για 30 ημέρες. Αν και η δίαιτα Whole30 δεν είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη, οι ειδικοί χαρακτήρισαν αυτή τη δίαιτα "εξαιρετικά περιοριστική" και εξέφρασαν την ανησυχία τους για την εξάλειψη των γαλακτοκομικών προϊόντων, των όσπριων και των σπόρων, καθώς έρχονται σε αντίθεση με έναν μακροπρόθεσμα υγιεινό τρόπο διατροφής. Η Whole30 κατατάσσεται 39η στην κατηγορία καλύτερης δίαιτας για το διαβήτη, 38η στις ευκολότερες δίαιτες, 37η στις καλύτερες για την υγεία της καρδιάς και 30η στην κατηγορία βραχυπρόθεσμης απώλειας βάρους.

Οι ειδικοί τόνισαν ότι η επιθυμία για δραστική αλλαγή και γρήγορα αποτελέσματα θα μπορούσε να εξηγήσει γιατί δίαιτες όπως η Whole30 και η Keto έχουν φτάσει σε τέτοια δημοτικότητα. Δεν υπάρχει μια και μοναδική δίαιτα για όλους. Υπάρχουν όμως αρκετές καλές εναλλακτικές από τις οποίες μπορείτε να επιλέξετε, ανάλογα με τους πρωταρχικούς στόχους σας και τις ατομικές σας προτιμήσεις. Αν ψάχνετε να βελτιώσετε τις διατροφικές σας συνήθειες, επιλέξτε μια δίαιτα (ή ακόμη και ένα συνδυασμό) που λειτουργεί καλύτερα για σας, δηλαδή ένα διατροφικό πλάνο που μπορείτε να ακολουθήσετε σχετικά εύκολα, που είναι ευχάριστο ή ικανοποιητικό τουλάχιστον και μπορεί να διατηρηθεί μακροπρόθεσμα, στοιχεία τα οποία είναι τα κλειδιά για κάθε επιτυχημένο σχέδιο διατροφής.

Φωτεινή Πουρνάρα

Όροι: 
Κατηγοριες: